Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
  • Låst
Avel Tänkte starta en tråd med en lista för våra ston som är konstaterat dräktiga. Hingst, Stoets stam, datum för sista...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: ameo
·
Avel När kan man känna fosterrörelser på ett dräktigt sto, och i såfall, vart känner man dem bäst? När börjar juvret fylla i normalt sett?
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: flickancarra
·
Avel Min medryttar häst har ett märke på vänster lår. Jag har fått för mig att de kanske kan vara en "stuterilogga" men har ingen aning. Är...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: Görel
·
Avel Hur tidigt kan man betäcka ett sto? Kan man betäcka så unga hästar som 2-åringar? Kan det vara skadligt eller är det "brukligt" att...
Svar
10
· Visningar
3 504
Senast: arabia
·
K
Avel Har ett sto med följande stam: Ladykiller e. Ladalco ue Aldato...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: clownen
·
L
Avel Fick ett stoföl i förrgår, tyvärr är hon sned bak i från höften, och veka kotor bak. rätar dom upp sej själva?
Svar
17
· Visningar
4 896
Senast: pialotta
·
P
Avel Jag är helt värdelös på exteriör.. Kan någon vänlig själ lite snabbt beskriva de vanligaste exteriöra felen och koppla det mot den...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: pialotta
·
B
Avel någon som bär på lite intressant info om denna familj?
Svar
9
· Visningar
2 971
Senast: pinky
·
Avel Satt och kikade runt på Stakkato hingstar och ramlade in på en sida på en nygodkänd 3 års hingst i Danmark som har en stam som inte är...
2
Svar
24
· Visningar
2 594
Senast: gylle
·
Avel Ja som rubriken lyder, undrar hur ni försäkrar fölen och vad ni tycker är viktigast i en försäkring ex, livbelopp, premie, vet vårs osv...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 051
Senast: poff
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 589
Avel Mitt ena sto har ca 1 mån kvar till fölning. Nu när det är så varmt på dagarna med mycket hemska bromsar, får båda stona stå inne...
Svar
10
· Visningar
1 705
Senast: CK
·
Avel Kaela fölade ju för snart 2 dygn sedan och allt såg jättebra och fint ut. Men nu ser jag att det är två jack, ett på vardera sida där...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Lillsillen
·
Avel Vi står nu inför problemet att transportera hem två dräktiga ston från norra tyskland. Det är en resväg på ca 55 mil. Den ena är...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Ramona
·
Avel Hej! :idea:Berätta allt ni vet/länka till om dessa tre hingstar: Gärna video! -Firenze (Florestan-Donnerhall) -Bocelli (Don...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: kamelen
·
Avel Usch, nu har jag ett litet problem. Mitt ena sto, idag dräktig på dygn 332, har löss. Mina unghästar hade det i vintras (vårvintern)...
Svar
10
· Visningar
1 881
Senast: athena
·
Avel Jag läste just på en hemsida, att ett av deras ston fått ett föl i år efter en hingst som själv är född 2006. Den måste ju ha betäckt...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: ameo
·
L
Avel Tiden springer iväg och jag har fortfarande inte bestämt mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 202
Senast: black pearl
·
Avel Fick precis en upploppande fundering när jag satt här och läste i en annan tråd. När man ska inseminera sitt sto, ska man då meddela...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: CK
·
Avel Förr sa ju ''gammla hästgubbar'' att man skulle betäcka märrrar med kvickdrag. Ofta så blev ju hästen bättre när dom var dräktiga. Hur...
2
Svar
22
· Visningar
2 174
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka