Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel Läste för inte så länge sedan att Zareet blev 33 år gammal. Hur många har blivit äldre???
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Habina
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 629
Senast: ameo
·
Avel Har funderingar kring mitt fd hbl-stos familj (stoet avlivades för några år sedan). Hittade häromdagen en sida där hon uppgavs tillhöra...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Görel
·
Avel Sitter och funderar på alla möjliga scenarion inför den kommande fölningen. Lusläser "att bli med föl" varje dag. En sak jag funderat på...
Svar
17
· Visningar
2 976
Senast: athena
·
Avel Har ett sto som inte går i brunst, vad gör man? Har kollar henne med ultraljud ett antal ggr de senaste tre veckorna men äggen som hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 450
Senast: My Tonic
·
N
Avel Vad tror ni om Alligatorn till ett fullblodssto ca 160, hoppar som en kanonkula, lite nerv men vettig att ha att göra med, bra...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: Messy
·
Avel Arabhingstar 2008! Nu skall vi betäcka för nästa säsong! 2-åringar-06 har blivit treåringar 07!
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 749
Senast: SiZo
·
Avel Tycker det verkar som om man presenterar sin hingst med vackra bilder och utförlig presentation om stammen och meriter. För mig är det...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 818
Senast: SWB
·
Avel ...kallblod och halvblod. Jag har funderat lite på hur dessa "klasser" fått heta som de gör. Är det någon som kan förklara lite runt...
Svar
3
· Visningar
1 249
Senast: Görel
·
W
Avel Min väninnas häst väntar föl och har nu gått över tiden med 3 veckor, hur länge kan man vänta om hon inte föla för att ta kontakt med...
2
Svar
24
· Visningar
3 650
Senast: juvelen
·
Avel Hoppas att denna frågan inte är korkad men jag skulle vilja ha lite "start tips" som kan vara bra när man ska börja med avel!
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: ancan
·
Avel Skulle vilja höra hur alla ni "avelsmänniskor" och även blivande tänkte och resonerade när ni skulle börja med avel :) Tex: Val...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: ancan
·
Avel Hade dessa hingstar passat till denna stammen: (Om vi nu bara tar stammen och inte exteriörmessigt osv) Stoet: St.Pr.H Syndikat -...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: eigollet
·
H
Avel Lånat användarnamn Jag har en ponny som är 25% new forest och 75% arab. Vilken ras blir fölet om jag betäcker med en...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Masse
·
Avel ...som uppkommit lite plötsligt när vi funderar på att betäcka även det andra treårsstoet då hennes mor inte verkar helt fräsch efter...
2
Svar
39
· Visningar
3 793
Senast: hoppsann
·
E
Avel Har ett högdräktigt sto, men när hon kommer ut till valacken på morgonen ibland så skvätter hon lite, inte allt mycket men hon skvätter...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: ElinH
·
G
Avel Finns det någon godkänd albinohingst i avel oavsett ras? Satt och funderade över det igår och kom inte fram till något svar...
Svar
17
· Visningar
2 950
Avel Hej! Ska i väg på utställning i morgon, första gången. Vi ska ut som nr 40. Hur lång tid är det på varje häst? (typ 7min när man rider...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: bsmx
·
F
Avel Hej! Kanske finns fler trådar av det här slaget - men jag har inte sett någon så jag chansar... Har blivit erbjuden av ägaren...
Svar
7
· Visningar
1 402
Senast: Elshaya
·
P
Avel Jag har precis köpt ett sto som inte ska betäckas i Sverige utan i Danmark, precis som här så är det ju 25% moms där på alla avgifter...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Hippo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka