Arabhingstar 2008

Sv: Arabhingstar 2008

Vad tycker ni om perignon al amar? är inte säker på stavning.

Allt du vill ha finns redan på den andra arabhingsttråden. Du får gå in och läsa alla 150+ sidorna så får du alla svar.;) Annars blir det upprepningar i en annan tråd och det finns otroligt mycket info i den andre tråden.

madde++++

Hej igen - tillbaka efter vaaaaaka, som tack och lov denna gång resulterade i en finfin långbent hingstunge. Det var Relacja som äntligen fick sin Drug- bebeis!

Nu över till vad det egentligen var jag skulle: Vi hade ju Daffaq uppe i tråden för ett tag sedan. Jag hade ju varit och sett honom, men mina bilder blev kassa den gången. Igår var jag på Öppet stall hos Genberg och fick ett par bra bilder. Här kommer en jag gillar:

Daffe2_liten.jpg

Sedan var det härligt att se Samsheik sida vid sida med sonen Sambal Oelek på träningsbanan... 20 år gammal och såååå vacker! Top Flyte stod i hagen närmast parkeringen och charmade alla som kom förbi - en härlig dag i solen! Tack!

Någon som kan rappotera om hingstvisningen i Arboga? Bilder?

Senast ändrad:

Hmmm... detta skulle ju in i den andra arabtråden, men ja, förmodligen läser väl alla denna tråden också!

Allt du vill ha finns redan på den andra arabhingsttråden. Du får gå in och läsa alla 150+ sidorna så får du alla svar.;) Annars blir det upprepningar i en annan tråd och det finns otroligt mycket info i den andre tråden.

madde++++

jag har gjort det och jag har sökt på hans namn i tråden men upplevde inte att jag fick veta någonting om honom, mer än att han står i sverige, och har ett fint huvud, men det räcker det ju med att gå in på hemsidan för att veta!

är det någon som har träffat honom? hur är han i psyket och hur ser hans ben ut? mer svårt att se på bilderna...

jag har gjort det och jag har sökt på hans namn i tråden men upplevde inte att jag fick veta någonting om honom, mer än att han står i sverige, och har ett fint huvud, men det räcker det ju med att gå in på hemsidan för att veta!

är det någon som har träffat honom? hur är han i psyket och hur ser hans ben ut? mer svårt att se på bilderna...
Det är kanske inte så många som har sett honom IRL?

Carina på Silver Arabians

Nä, han kanske var med på distanstråden, den som togs bort. Men Cleese kan väl komplettera lite igen.

madde++++

Nu susade jag till det. Svarade Kimmis om Perignon men tänkte på Daffaq. Så det kan bli! Nettan måste svara på hur Perignon är. Men kan vi inte hålla oss till en tråd? Det blir så rörigt. Alla går tillbaka till gamla tråden, så släpper vi den här tycker jag.

Senast ändrad av en moderator:

......och nu lägrar sig tystnaden över tråden när travhingstarna har mer typ än självaste araberna......

Kanske Asteria gjorde misstaget att titta på fotot ovanför med rasstandarden i färskt minne... Aj, aj. :devil:

Du har prickat rätt!! Tråden heter Arabhingstar 2008 och då kanske det vore bra om man kunde se att det är en sådan.

Du har prickat rätt!! Tråden heter Arabhingstar 2008 och då kanske det vore bra om man kunde se att det är en sådan.

förlåt, men jag kan inte annat än hålla med, han må vara en jätte bra galopphäst, men om jag såg honom så skulle jag aldrig gissa på att han var arab....

förlåt, men jag kan inte annat än hålla med, han må vara en jätte bra galopphäst, men om jag såg honom så skulle jag aldrig gissa på att han var arab....

Ja då fattar jag vad du menade.
Inte så arabtypisk, men jag antar att de som använder honom är ute efter hans prestations och inte utställningsmeriter.
Tur att det finns hingstar till alla typer av ston och intressen!

Li

...och i den andra tråden är det en bild på ett arabsto, som jag ärligt trodde var korsad med shetlandsponny.:o

...och i den andra tråden är det en bild på ett arabsto, som jag ärligt trodde var korsad med shetlandsponny.:o

En ide från mig är att kommentera till bilden direkt, eller kanske låta bli. Tankar åker runt till mig som publicerat bild: kanske är det mitt sto du menar?

Li

Menar du på allvar att den bruna hästen skulle vara en arabhingst?!
Jag tycker han se ut som en gammal valack av ospecifiserad ras. Är det inte brukligt att i arabaveln, som i all rasavel använda de bästa individerna, dvs de djur som fyller rasstandardens krav och förhoppningsvis kan föra aveln framåt?

*KL*
Jösses vad ni är snabba att dömma hästen från EN bild i en konstig vinkel.
// Linda

*KL*
Jösses vad ni är snabba att dömma hästen från EN bild i en konstig vinkel.
// Linda

Konstig vinkel??? Kan du påstå att en klockren bredsida är konstig vinkel? Det är väl den optimala bilden för att kunna bedöma om någon!!
Araben var fullkomlig som ras redan medan vi satt här i Norden och knackade varandra i huvudet med stenyxor. Betänk det. Att inte bibehålla den genom årtusenden aktade arabtypen är väl att vara fel ute. Avlar man för att frångå arabtyp så har man väl slutat avla araber, eller....?

Ingen vinkel i världen kan ändra på detta...elsbetha och Astoria har rätt. Detta är säkert en kalastrevlig och bra häst och jag förstår att det finns folk som gillar honom. Gott så. Men inte är han någon bra representant för sin ras.

Det här får mig att undra lite. Om man inte värdesätter rasens kännetecken och särprägel, varför vill man hålla på med arabavel då? Varför inte korsningar, varmblod, fullblod, vad som helst? Springa fort och vara trevliga kan ju många hästar. Jag försöker inte provocera, jag förstår bara inte.

Arabtyp utesluter inte prestation. Prestation utesluter inte arabtyp. JMO

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 455
Senast: AraSlei
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: athena
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil