Arabhingstar 2008

Sv: Arabhingstar 2008

finns det ingen hingst som är lite närmre, de du har förslagit är ju alla jätte långt bort, tex, norge, och piteå och danmark.... visst kan jag tänka mig att åka lite extra, men helst ser jag att hingsten är lite närmre...

men vad tycker ni om wisdom promise??

är det inte problem med ston som resorberar när man åker så himla många timmar i transporten på vägen hem??

Hinner egentligen inte svara men kunde inte låta bli nu när han kom upp. :)
Wisdoms Promise är helbror till mitt ena sto, och hon är alldeles alldeles underbar!. :love: Bilder på henne och länkar till uppfödaren och ägaren till Promise finns på min hemsida.

Jag tycker att han verkar vara en trevlig hingst och han har lämnat helt ok avkommor, bla en hingst som blivit res champion på internationell utställning. Tror att Promise själv har fått någon res. champion titel eller iaf poäng runt 90 på utställning. Han rids oxå och har placeringar tom LB dressyr (under sin första säsong) och startade även i en distansritt förra året.
Vill man ha den mest typade hingsten finns det de som är bättre men jag tycker att han är en bra hingst som även visat att han håller och fungerar bra i ridning. Fast jag är iofs inte direkt opartisk... :D

Risken finns alltid. Säkrast är nog att låte henne stå kvar tills hon är konstaterad på 45 dygn.

Li

Men vad jobbigt, då blir det ju helt plötsligt mkt dyrare... de på karmdal tog 75 dkr per dygn... det är rätt mkt pengar... åtminståne om hon ska vara där sååå länge!

Det går säkert att få ett paket/månadspris om hon ska stå där 45 dagar eller mer. Jag tror många tar dygnspris för dem som står där endast ett par dagar. Så gör jag iallafall.

Det går säkert att få ett paket/månadspris om hon ska stå där 45 dagar eller mer. Jag tror många tar dygnspris för dem som står där endast ett par dagar. Så gör jag iallafall.

Jo precis...det går alltid att lösa.
Jag brukar räkna det dubbla vad jag tror det ska kosta så
känns det lite säkrare med en marginal...

Li

Senast ändrad:

Jo precis...det går alltid att lösa.
Jag brukar räkna det dubbla vad jag tror det ska kosta så
känns det lite säkrare med en marginal...

Li

Men vad tycker du/ni óm wisdom promise? jag har bara den info som finns på deras hemsida, och jag är inte så bra på danska!

Om el Tanam är 160 i mkh.
Han va ju till salu nyligen av ägaren i Norge.
jag vet inte om han blev kvar i Norge eller inte.

Jag ägde ett sto e. Om el Tanam sen hon såldes som föl.
jag sålde henne ganska nyligen.
Film på henne, hon är 4 år gammal här.

tror hon stannar på runt 157 som vuxen i storlek.

Här är adressen till Om el Tanams nya hem http://www.nessvang-arab.piczo.com, också i Norge! Han visades i Norge och mättes där till 157,5 cm vilket jag tror är mer riktigt då jag sett honom ett par gånger och 160 kändes lite overkligt.

Jag tycker väligt mycket om Tanam, inte helt omöjligt att mitt ena sto får ta en norgetripp i framtiden om han stannar där.

Camilla

Hej!

Vad kul att hitta till Tnams sida, jag tror jag ska maila dem och höra om man får snäppa förbi när vi lika så semsestrar i NO!

Såg Tanam 2001, då kändes han som en späd räka om man jämför med hur han kroppat på sig idag!

Li

Det kanske är jag som är jättefjompig nu, men är inte det där lite väl avancerad ridning/träning för en fyraåring?

Carina på Silver Arabians

nej absolut inte, hon är inte så mkt riden på det sättet. hon tävlar 90cm på filmen vilket är det man får börja tävla som 4 åring..(nu va hon snarare dock 4½) Det är lägsta klassen på vanlig tävling alltså. Hon har fått hjälp av tränare ända sedan hon började utvecklas och tränarna har lagt upp dom mål som passat henne. Hon hann starta en träningstävling LC dressyr också, vilket även det är det lättaste man får starta. så hon va bara grundriden.

pga operation så stog hon mest i flera månader utan motionering så hon är faktiskt ganska sent taget tom. Fast hon va mest riden i skogen då vi inte ens hade tillgång till egen paddock hemma på gården där hon stog. (jag hade 2 hästar till att motionera)

Jag tror att det ofta är lite "sena" linjer de där El Shaklanhästarna. Mkt kanske beroende på att de blir rätt stora? Jag och min syster har ju var sin, och min var också en räka tills hon blev 5. Syrrans har precis börjat bredda upp sig nu, han är 4.

Jag kan inte se filmen!
vad är det för fel?? det går varken hemma eller i skolan? hjälp! vill verkligen se!

kan du inte...va knepigt...jag kan se den. jag vet att vissa kan ha problem att se mina bilder/filmer ifrån den server som sakerna är uppladde på.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 455
Senast: AraSlei
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: athena
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka