Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hejsan!
Jag ska betäcka mitt sto 2008, och jag har tittat mkt på hingstar, och jag vill ha en hingst som är snygg, och har gott bra på utställning, men som inte bara ställs ut, (tror ni vet hur jag menar) och han ska helst stå i sverige...
vet DU någon hingst som stämmer in på det? och jag ser gärna att han är färgad och inte skimmel, men stämmer han in på övriga så gör det inte så mkt om han är skimmel
stammen på mitt sto E:magnum psyche U artemis UE Borneo
går ni in på allbreed så skriv Pselma så hittar ni hela stammen.
Tyvärr har min kamera gått sönder så jag kan inte lägga ut någon bild på henne...
MVH Lollo
MVH
Hej, såg inte din fråga förrän idag, därav det sena svaret.
Ja, det är ju inte lätt att hitta en hingst om gått bra på utställning + gjort annat också. Det är ju en ren showstam du sitter på i ditt sto, mycket dish, mycket svansföring. En hel del ganska stora hästar. Spontant tänker jag faktiskt på Om El Tanam som utöver att vara väldigt vacker har använts en hel del redan inom galoppaveln med mycket lovande resultat. Han är ju dock skimmel, men jag har för mig att han är en stor kille - 158-160cm eller så - rätta mig om jag minns fel? I Danmark finns en hingst som heter Makao som är av ren rysk härstamning. Han är fux, 154cm, har kalasfina rörelser och lämnar mycket fina avkommor som gått bra både i utställning och ridklasser. Chopin i Sverige gillar jag mycket. Brun. Etat-son. Lämnar vackra vackra barn. Står långt norrut, men jag vet ju inte var du bor - kanske passar dig bra! Preference har många här talat sig varma för. Jag har inte sett honom live, men han har åtminstone en stamtavla som heter duga! Det är svårt att råda dig. Vad vill du att hingsten ska ha för egenskaper rent utseendemässigt? (Vad vill du förbättra/förstärka på ditt sto?)
KL
Jag fattar faktiskt inte varför ingen kikar på Rohara Bacara.
Så mäktig, så mäktig! Och har storlek!
Stammen är helt utmärkt också.
Har typ, har trav, är rikschampinon.
Ganska ung och obeprövad men rids för allt smör i Småland
just nu.
Det står på deras hemsida att de ska sälja gården och att de inte kan ha hingstarna kvar, därför säljs de billigt.för att han är farbror till min häst, men får mitt sto ett stoföl så kanske... Den andra hingsten wh justice eller vad den hette är ju halvbror till mitt sto så det går ju inte det heller...
läste föresten om makao, han säljs för 35 000 dkr, då undrar jag vad som är fel på honom när de säljer honom så billigt??!!
Jag har tre ston![]()
läste föresten om makao, han säljs för 35 000 dkr, då undrar jag vad som är fel på honom när de säljer honom så billigt??!!
för att han är farbror till min häst, men får mitt sto ett stoföl så kanske... Den andra hingsten wh justice eller vad den hette är ju halvbror till mitt sto så det går ju inte det heller...