• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wicestar
  • Startdatum Startdatum
Sv: Övertid!

KL

läste i min lilla bilbel " att bil med för" +/- 4 veckor så det är nog inte alls ovanligt att det kan bli övertid

*kl*
Årets första föl var drygt fyra veckor över tiden. Ett otroligt piggt och välskapt, normalstort, hingstföl kom till slut till världen. Han är den som snabbast varit på fötter och racat runt i hagarna. De senare har varit så högbenta att det tagit dem några dagar att få kontroll över kroppen.
Att han sen blivit gårdens charmör är ju en annan historia. :D

Jag har ett sto som oftast går rejält över tiden, hon har fölat på dygn 365, 359, 352, 369, 344, 368. En enda gång har hon fölat "i tid", dygn 337. :crazy: Hon har gett oss ett antal gråa hår under årens lopp vill jag lova, men det har aldrig varit tal om att sätta igång henne. Flera gånger har fölungarna varit riktigt små, trots att hon burit dem så länge.

... så håll ut :D

Hlsn Helena

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
730
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka