Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänkte först ta Marwin, men har nu kanske tänkt om, och funderar på Bocelli. Vill ha en dressyrhingst med bra ben , lite höjd och bra...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: ann80
·
C
Avel Ja, ursäkta min otroligt dumma fråga, jag skäms nästan :p Men, den som inte frågar får ju inget veta.. När det gäller hundar, katter...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Cummine
·
S
Avel Help me :).. haha eller a.. det ända jag undrar är om blandrashingstar kan bli avelsgodkännda :O.. har funderat på de väldigt länge nu :P!
Svar
3
· Visningar
1 203
Senast: Görel
·
W
Avel Någon som vet var han finns? Gärna bilder också! Jag red och körde honom för ett antal år sedan, då stog han på esplunda gård utanför...
Svar
3
· Visningar
2 164
Senast: ForeverDreaming
·
J
Avel Har sedan i höstas ett russ-sto, född 2004. Sökte på nätet på skoj (hon har ju stamtavla, efter Major G 418, tror jag det var)...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Josefemma
·
P
Avel Söker avelshingstar jag kan betäcka mitt tyskaridponny sto med , men hittar ju ingen ,det ska vara en ridponny hingst:D. och så en...
Svar
19
· Visningar
1 531
Senast: Pia-Moni
·
F
Avel Ärt det inge som fått några ardenner eller nordsvenks aföl än?? vi har fått två stcek en av varje! två ston... jätte söta! nordsvensken...
Svar
3
· Visningar
1 187
Senast: tess91a
·
Avel Ja vad tycker ni? Har sett annonser där en 2 årig hingst står till förfogande. För mig känns dert hela bara skumt. Hingsten är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 460
Senast: athena
·
A
Avel Har en liten undran när det gäller exteriörbedömningar... Har läst att det vid utställningar och premieringar ska finnas en "mall"...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: ameo
·
C
Avel Hingsten Lord Alberth är död. Detta taget från Ridsports hemsida:
Svar
0
· Visningar
1 559
Senast: Clintan
·
M
Avel Min granne väntar föl i dagarna. Hon har hört att man ska skilja fölet och stoet åt efter något dygn för att efterbörden ska komma ut...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Sar
·
Avel I början av juli kommer, om allt går som det ska, ett litet föl hem till mig. Ska köpa en arabsto som just nu är dräktigt och är...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: mataii
·
Avel Hej! håller på och behandlar mitt sto med sulfa nu, hon visade sig ha en del bakterier i livmodern då veterinären gjorde bakterieprov...
2
Svar
36
· Visningar
7 973
Senast: Elshaya
·
Avel Hur gamla är era föl när ni ansöker om pass (dna-analys,chip) till dom?
Svar
5
· Visningar
1 170
E
Avel Hej Jag har för mig att jag har sett en lista på hingstarnas dräktighets % på asvh, men nu kan ja inte hitta det.. Vet någon vart jag...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: emiliem
·
Z
Avel Har ett sto efter Aerline H som ännu en gång inte håller för träning och tävling så nu har jag beslutat att ta ett föl efter henne och...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: incognito
·
C
Avel Bara funderar lite, jag har ingen egen erfarenhet av det här. Finns det nån "tumregel" för skillnad i mankhöjd mellan sto och hingst...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: cissiny
·
Avel Hej! Efter mycket om och men har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto även i år. Stoet i fråga är e. Royal Diamond...
2
Svar
22
· Visningar
3 602
Senast: rebeckasff
·
Avel Jag hittade en intressant arteikel som känns väldigt aktuell när vi använder oss av så mycket utländska hingstar. Citat från SLU...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: clownen
·
J
Avel Ja undrar ungefär hur gammal en hingst är när den blir könsmogen. Ja har ett 1.5årigt vbl som går me ett fbl sto, å ja vill inte ha...
Svar
10
· Visningar
14 684
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka