Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är hos en hingst för naturlig betäckning, så medicinering osv är det jag som får sköta om, de har bara hand om betäckningsdelen.
Men är det brukligt att hingsthållare har hand om veterinärbesök, medicinering osv? De står ju för själva skötseln, tillsynen osv och betäckningsdelen naturligtvis. Förstår att det är skillnad om man har sin häst på station, där har de väl andra förutsättninger...
Nej, hon är hos en hingst för naturlig betäckning. Iaf....är det fler som har erfarenheter av att behandla och hur det gått sedan?
tala med din veterinär så får du nog det bästa svaret... att lyssna på spekulationer här är nog ingen vits!![]()
Nej, hon är inte på någon station, hon är hemma hos hingsten. Men vad har det med saken att göra? Jag har väl inte valt hingst efter om den är på station eller ej, uta pga hur hingsten passar mitt sto.
Det är alltså inte intressant var hon står egentligen. Det är inte det som jag vill ha svar om, jag vill veta mer om hur effektivt det är med olika sorters behandlingar, om det brukar ge resultat. Om inte kanske det inte är någon ide att behandla gång på gång om det i slutänden inte blir någon dräktighet.
CK
Nu börjar jag också att fundera... mitt sto hade colibakterier i livmodern och behandlades med Hippotrim under semineringen. Borde Hippotrim ta de bakterierna eller skulle hon också haft bredare medicin?