Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vilka hingstar skulle det vara?
Jag vill bara poängtera att jag nu bara pratar om de hingstägarna som bara avlar mot utställning! som helt enkelt inte bryr sig nämnvärt om något annat.
det hör inte det saken, jag pratar inte om nån speciell utan säger bara att jag förstår hingstägare som gör på det sättet.
Sen har jag inte koll på alla stuterier för att kunna uttala mig om det.
kan du svara på min fråga?
Jag pratar bara hypotetiskt.
Utställning är inte samma sak som avelsvärdering.
Utställning bedömmer det man ser för dagen medans en premiering bedömmer avelsvärdet.
Jag anser att en hingst inte ska verka i avel innan den blivit avelsvärderad. Av utbildade domare o inte den partiska hingstägaren o dennes vänner.
Jag instämmer med Borsalino.
Jag ser ingen anledning till att avelsvärdera min 2 åring förrän han är färdig vuxen. Han är inte klar med sin massa förrän tidigast som 4 åring. Idag får han klass I men inte mer. Bedömd däremot 2 ggr av domare som säjer samma sak, vi ser fram emot att se honom som färdig individ.
Jag kommer inte att visa någon hingst för welsh kvalitetsbok förrän MOrgan Johnson är tillbaka i avelsrådet igen!!!!! Jag avvundas de raser som fortfarande har en riktig avelsvärdering av sina hingstar. MEN det är bara att gilla läget då jag som medlem i SWF inte har gjort mer för att påverka hingstvärderingen. Istälelt utnyttjar jag systemet och löser licens som 2 åring, betäcker nogrannt utvalda ston, mina o andras, för att sedan utvärdera avkommorna innan jag förhoppningsvis kan visa min hingst som 4 åring. Blir det inte avelsvärdering så blir det kvalitesbedömning och tävling istället samtidigt som avkommorna får visa sig för att visa vad hingsten nedärver. Men så har jag ju "bara" en ras som avlas för utställning också....(sen att jag anser att det är den bästa allroundrasen som finns hör inte hemma här)
Detta var absolut inte riktat till dig."Vänner" kan betyda domare också. Arabsverige är litet. Jag känner flera utbildade domare personligen som jag skulle kunna be om råd om jag ville. Och jag skulle få ett krasst utlåtande, inget tillrättalagt kompisutlåtande...
Carina på Silver Arabians
Var det till mig???
Jag är inte för avel med 2 åringar.
Har inte tittat bara när de ställs upp heller, men det syns när de rör sig också.
Wolken fee: Det var postat till mig ...det var därför jag undrade.
Om du tittar längst upp i högra hörnet på ditt inlägg så står det att du svarar till mig.
Även om man har fri avel, för en del raser eller egna ras regler, så tror jag att geneman anser att den person som erbjuder sin två års hingst för avel, har förlorat sitt ansvar gentemot hingsten, säg själv och sin ras
Har vi så dåligt avelsmatrial i Sverige, att vi måste gå ut och använda 2 års hingstar??
Vem vill utsätta sin unghingst för detta?
Man blir helt enkelt språklös, när man läser detta!!
Vadå "tillbaka"? Jag måste ha missat något!!"......... förrän MOrgan Johnson är tillbaka i avelsrådet igen!!!!! "
*OT*
vad menar du med detta!?
Vadå "tillbaka"? Jag måste ha missat något!!