Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Satt och kollade igenom en gammal lista på resultatet på alla föl när jag visade min fd Bebb, och la märke till att de föl som fått...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: wolken fee
·
Avel Jag tror mitt sto tänker föla snart, men hon är beräknad till den 30 maj... Mitt dräktiga sto har lekt med vattenkaret hela förmiddan...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
21 184
Senast: Svanhild
·
G
Avel Ni som vet lite om hans avkommor och hur är hans extriör, avkommor mm...:bow:
Svar
3
· Visningar
1 966
Senast: MissFideli
·
Avel Fick hem mitt sto från seminstation och jag brast nästan ut i gråt när jag såg henne! Hon har magrat något gräsligt och hennes skadade...
2
Svar
29
· Visningar
2 763
Senast: Pisan
·
I
Avel Någon som vet...? Ev så har mitt sto med tanke på hennes storlek två i magen... Suck tanken var ju en. Så visst blir man lite orolig....
2
Svar
27
· Visningar
3 270
Senast: ikaros227
·
Avel Ett sto i förra stallet jag stog i skulle ha fölat nu i slutet av april,men det visade sig att hon kastat fölet.. Tråkigt för ägarna och...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: CK
·
Avel kan man registrera sin häst i flera olika avelsförbund? vad finns det isf för för/nackdelar med detta? /Evergreen - okunnig! (:o)
Svar
2
· Visningar
811
Senast: QuickStar
·
Avel Hur gör man när man söker information om en speciell hingst?:confused: Hingsten jag letar information om heter Flanuer och skall vara...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: fiarosen
·
M
Avel Hej. Skrev en annan tråd om tips på hingstar. Nu har vi nog bestämt oss för Sandreo. Någon som vet något om honom????
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: shadde77
·
Avel Har gått och klurat på de tyska avelsförbunden ett tag nu, ni får förlåta ett blåbär, :o men räknas vissa av dem som "finare"? Dvs...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: Croquis
·
B
Avel Jag har nyligen fått ett sto på prov i 3 månader... Jag är nyfiken på hennes stamtavla och har såklart hittat den, Nu undrar jag om...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Caress
·
Avel Vad är det för skillnader på utställningar och premieringar ??
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Ela
·
Y
Avel Går det bra med att släppa ihop ett halvblodskorsnings föl och ett minishettlands föl tillsammans med sina mammor ihop? Den enda...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: ameo
·
P
Avel Vad för ras blir det ??? Om jag skulle betäcka min ponny som är en tyskridponny med ett halvblod vad ska man kalla fölet för ras då...
2
Svar
39
· Visningar
2 357
Senast: Pia-Moni
·
Avel Det är så att mitt sto är på betäckning just nu. Hon blev betäckt igår och ska bli betäckt imorgon igen, så ska vi troligtvis hämta...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Tora
·
H
Avel Hur sent in i dräktigheten tycker ni att det är okej att transportera ett dräktigt sto från Holland till Sverige? Lagen säger en sak...
2
Svar
27
· Visningar
4 452
Senast: Ramona
·
Avel Rätt eller fel? Diskussionen kom upp i väntans tider tråden o jag startar därför en ny tråd om det. Ämnet intresserar mig(upprör...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 031
Senast: kicket
·
H
Avel Jag skulle vilja få så mycket information som möjligt om den här hingsten eftersom han är morfar till mitt sto. Hon är efter D-Day men...
Svar
9
· Visningar
2 992
Senast: Hedwig02
·
Avel Vart står han numera? Fick fram nåt om USA men vill inte lyssna på de... :angel: /Maria
2
Svar
23
· Visningar
3 040
Senast: Mariaauto
·
V
Avel Nån som känner till nåt om PRE hingsten Furtivo IX? Avkommer, etc. :bump:
Svar
15
· Visningar