Rohdiamant

Sv: Rohdiamant

testicle fracture, det kanske går ännu bättre med tyska där det heter Hodenbruch ( jag fuskläste på länken till Rubinstein)

Jag kunde inte hålla mig, så jag mailade och fick följande svar från stuteri Vorwerk; Rohdiamant had no Hodebruch. In 2000 he had collic and so he lost one testicle.
Så då är han inte kasserad i Sverige pga pungbråck.

Ok...

Undrar jag om det ändå ledde till spekulationer om att det var pungbråck??? Jag vill så klart komma ihåg just diskussionerna angående arvbarhet eftersom fadern hade det.
Fasicken, så dåligt minne kan jag väl ändå inte ha...?

Tack för att du tog reda på fakta i alla fall!!! :bow:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 901
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka