Hjälp! Jag tror mitt sto fölar!

Sv: Hjälp! Jag tror mitt sto fölar!

Till foxy_lejdy
Beklagar det som hände med ditt sto :cry:
men tur att iaf Ammie överlevde och mår bra.

Hur är det med henne nu?:)

Ammie mår som en liten prinsessa numera..
Hon ägnar hela dagarna åt att hitta på bus och ge hennes nya lekfarbror Falki huvudbry, stackarn har fullt uppp med att hålla rätt på henne, hon är fortfarande mer intresserad av människor och hundar än av hästar, men Falki busar hon en del med.

Jag har fullt upp kan man säga, jag gillar att pyssla en del i trädgården, men nu hinner jag knappt plantera nånting innan Ammie är där och plockar upp alla plantor, sen springer hon iväg i full fart med nån stackars halvdöd planta i munnen...
Eltrådar är ett hemskt dåligt påhitt tycker hon, men hon tar full fart och sen hoppar hon ut mellan trådarna (suck) och sen är det full fart igen..

Detta har hon sysslat med idag..
20892914.jpg

Barn pooler är väl inte bara till för människobarn?

Hihi va härligt att se henne så rund och go om magen!
Jag håller tummarna för er, och kan inte låta bli att skratta när du beskriver hennes bus:love:

vad härligt...kul att hon är busig också, ett bra frikshets täcken

Jag beklagar vad som har hänt ditt sto!:cry:
Hur mår Ammie idag?,Hur har det gått med Lucy?..:)

Tröst kramar!,hoppas allt köser sig och jag håller tummarna stenhårt!

suttit med klump i halsen hela tråden :crazy:

beklagar det som hände ditt sto, men STORT grattis till :love: fölis!!!

Vilken charmig sak!!!

Är hon med amman eller funkade det inte?

Lucy hade tyvärr ingen lust att bli fostermamma åt Ammie så just nu går hon i hagen med de andra stona, jag lovade hennes ägare att jag skulle betäcka henne med Ammies pappa mot att jag fick låna henne så nu väntar jag på att hon ska bli brunstig så ska hon få åka och hälsa på Tiger.

Sen får vi se vad hennes ägare tycker om hon vill ha hem henne eller om hon får vara kvar hos mig till hösten, hon är en mycket snäll och trevlig liten ponny och jag har en systerdotter som älskar hästar, men tyvärr var Ammies mamma den enda ponnyn jag hade som var snäll nog för att ett barn skulle kunna hantera henne så nu har jag ingen egen ponny som Malin som min systerdotter heter kan pyssla om och rida på.
Men sedan Lucy kom hit har hon pysslat med henne istället och ridit på henne några gånger och de trivs ihop, så jag får se vad Lucys ägare säger, Lucy får gärna stanna hos mig tills hösten så kanske jag hinner hitta en annan trevlig ponny som Malin kan pyssla med.

Ammie går med min Islandshäst Falki, han är en bussig lekfarbror som gör sitt bästa för att hålla reda på henne, eventuellt kanske min gamla ponny Fia också får gå med Ammie och Falki, men i så fall lär de väl slåss om vem som ska vakta Ammie.
Tyvärr är Fia en riktig räv på att rymma ur hagen så det brukar inte vara så mycket staket kvar när hon får lust att beta lite utanför tråden, hon satsar bara och sliter ner alltihop, så därför får hon inte gå med Ammie just nu.

tråkigt, men tur att hon ändå har en som uppfostrar henne!!!

Fia låter som en .... riktig shettis :D

Oj sååååå söt och välmående hon ser ut lilla Ammie!!! :love: Underbart att höra att det går bra med allt och att hin iafl fått en aldeles egen lekfarbror!!!

Lycka till i framtiden!!!

Ammie mår som en liten prinsessa numera..
Hon ägnar hela dagarna åt att hitta på bus och ge hennes nya lekfarbror Falki huvudbry, stackarn har fullt uppp med att hålla rätt på henne, hon är fortfarande mer intresserad av människor och hundar än av hästar, men Falki busar hon en del med.

Jag har fullt upp kan man säga, jag gillar att pyssla en del i trädgården, men nu hinner jag knappt plantera nånting innan Ammie är där och plockar upp alla plantor, sen springer hon iväg i full fart med nån stackars halvdöd planta i munnen...
Eltrådar är ett hemskt dåligt påhitt tycker hon, men hon tar full fart och sen hoppar hon ut mellan trådarna (suck) och sen är det full fart igen..

Detta har hon sysslat med idag..
20892914.jpg

Barn pooler är väl inte bara till för människobarn?

Så underbart!!!!!!!!!!!
Tack för detta härliga foto på en underbar söt fölunge!:love:....... trots allt blev det en liten solskenshistoria, hoppas hon fortsätter med sina små hyss....... trädgården hinner du med nästa år!
Massor av kramar med önskan om en fin sommar för dig och Ammie!
Pia/Stuteri Vässingarp

Måste bara ge dig en kram på distans:love:. Blir så glad när jag läser hur det gått för er trots att amman inte ville va mamma:( Du verkar vara en sån där underbar hästägare jag verkligen hade velat haft som fölägare till mitt sto som ställde upp som amma ett par dagar...

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 281
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 351
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama