Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har råkat ut för ett dilemma. Stoet är konstaterat dräktigt på 17 dygn och går nu på bete med ett annat sto, i går ringde den som har...
Svar
6
· Visningar
1 172
Senast: rebus
·
B
Avel har lite funderingar, det har kommit en ny häst till ridskolan och det har givetvis blivit lite diskussioner om färgen, hästen är utan...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 746
Senast: bright_sara
·
M
Avel Finns det någon som känner till hingsten Game Boy som är efter Grandeur? Vi har en 4-årig Belgisk import efter honom, skulle vara kul...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: cissiny
·
Q
Avel Är det någon som vet vart Santa Cruz har tagit vägen? Han finns inte kvar i Flyinges program och jag hittar honom inte bland ASVHs...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Blixt
·
Avel Mitt sto kastade sitt föl för ca 5v sen, jag tog då ut vet, som inte hade en aning om vad man skulle göra. Men tog blodprov och...
2
Svar
23
· Visningar
4 883
Senast: elle12
·
Avel Hej! jag funderar på att betäcka mitt sto, en korsning på arab/halvblod. Och jag har alltid tyckt om araber, och har hört från andra...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Bewelinn
·
F
Avel Hej! Jag ska nu ställa ut ett welsh mountain sto åt ägaren. Men jag vet inget om utställning och inte hon heller :eek: Jag har läst...
Svar
15
· Visningar
2 634
Senast: Askersund
·
E
Avel Hej. Jag heter eira och är ganska ny här. Jag jobbar lite på ett stuteri och kom då på att jag för länge sedan läst en insändare i en...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: eirrraa
·
B
Avel När börjar ni motionera era sto efter betäckning? Har hört vissa som inte rider alls tom 40:e dygnet. Vissa som inte rider mellan 20:e...
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: sheerona
·
Avel Om det står att unghästen har "instabil has" på bedömningen från en utställning, vad innebär det? Är det något som troligen är...
Svar
3
· Visningar
1 366
Senast: ancan
·
C
Avel Någon som vet något om Napoleon? Kanske finns någon bild? Någon som kanske har nån avkomma? Har provat googla men hittar inget :/
Svar
4
· Visningar
879
Senast: ameo
·
Avel Min åring har hittills diat sin mamma på dagarna, när de har gått ihop i hagen. Nu har mamman varit iväg på betäckning i en vecka och...
Svar
11
· Visningar
2 084
Senast: ikaros227
·
Avel Någon som har eller känner till någon av hans avkommor? Är lite intresserad över hur de har blivit och även hur de äldsta är att rida...
Svar
16
· Visningar
2 413
Senast: Sazalamel
·
H
Avel Är det vanligt? Och vad kan det bero på?
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Fenestra
·
D
Avel Ös ur er hingstar med någon av dessa två avelsmatadorer i första eller andra led! Dessutom på TAI i Sverige och stora som förärver sig...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: MorningGlory
·
Avel Jag undrar hur era qe avkommer är i temprament? Har de varit trotsiga isåfall i vilka åldrar? På vilket sätt har det visat sig...
Svar
15
· Visningar
6 484
Senast: Aladdin
·
Avel Har sökt på Google om refraktometer och fick upp massor av sidor. Det jag undrar är om det är samma funktion på de som finns för bla...
Svar
7
· Visningar
1 990
L
Avel Hej! Jag undrar vad som finns att säga om den stofamilj som nu fått nr 58. All info är av intresse! :)
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Lindsen
·
R
Avel Alla vet och vill såklart endast använda "topp-ston" i alla avelssammanhang, men gemeneman vet ju att så tyvärr inte alltid är fallet i...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: Raider
·
Avel Går det att spara ägg efter hästar?
2
Svar
23
· Visningar
2 642
Senast: Maddeengstrom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka