Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej, Vi har tänkt åka på en fölpremiering i augusti. Vi har aldrig gått på en sådan innan, så kan inte ni Buke folk berätta vad man gör...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Mitrolle
·
Avel Vad ger han för avkommor? Hur blir de i temperamentet och vad har de för exteriör? Hur presterar de? Mödernet? Nu vill jag veta ALLT...
Svar
14
· Visningar
2 818
Senast: Ancor
·
D
Avel Hvordan er reglene i sverige når det gjelder å bedekke et sto som er traver av stamme, men blir brukt til dressur? Jeg ønsker å...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Masse
·
Avel Hur vanligt är det att fölen inte blir lösa i magen när stona går in i 9:de dygns brunsten? Har två föl här, ett halvblods- och ett...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Sunflower2B
·
  • Låst
Avel Mitt lilla sto har gått över med en dryg vecka. Hon ska få sitt fjärde föl med samma hingst. Jag köpte henne för två månader sen...
Svar
1
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
S
Avel Har någon av er sett en exteriörbild eller videoclip på hingsten? Jag vet knappt någonting om honom och har inte hittat så mycket info -...
Svar
8
· Visningar
2 840
L
Avel Hej! Skriver mitt första inlägg här men har läst en hel del genom åren och hr förstått att här finns mycket erfarenhet. Jag har ett...
Svar
10
· Visningar
5 028
Senast: LovisaR
·
M
Avel Jag måste vara lite knäpp:confused: Oroar mej över för pigg fölis:crazy: Men min fölis vill inte lägga sej ner. Hon ställde sej upp...
2
Svar
34
· Visningar
5 459
Senast: Pampelutten
·
T
  • Låst
Avel Är jag helt förvirrad eller...Jag får inte fram "avelsgnägg" som undertråd längre...????
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Bellini
·
P
Avel Mitt sto har precis fölat, något jag inte visste skulle ske förrän precis i slutskedet. (Har köpt mitt sto dräktigt, utan vetskap). Jag...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: trojalotta
·
Avel Jag är (som många nog redan vet) helt nybörjare på det här med avel. Nu har jag en fråga, har jag allt man behöver inför fölningen...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: LitenC
·
Avel Jag undrar vad som hände med Tutanchamon, var han bara i avel 1år?
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Nelle
·
L
Avel Hoppas ni orkar:crazy: men om nåna månader fölar prinsessan där hemma och det är dax att hitta en ny hingst kanditat. Lägger in en länk...
2
Svar
35
· Visningar
3 113
Senast: Love_energy
·
Avel Mitt föl är u: ridponny(ox/rw) och e: godkänd svensk halvblodshingst. Vad blir det för "ras" på en sådan korsning? Antar att man kan...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: plopp
·
V
Avel Jag har 2 sydda tävlingsston som ska betäckas på naturlig betäckning.Jag antar att dom behöver klippas innan betäckning men hur långt...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: viking
·
Avel Behöver lite hjälp. Finns det någon hopphingst som har bra huvud, gång och exteriör? Som dessutom är verksam i svensk avel.
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 645
Senast: Annie__
·
Avel En sak som jag funderar på. Om det viar sig vid DNA-testet att det inte är rätt far, får man då tillbaka levandefölavgiften? Någon som...
Svar
3
· Visningar
874
·
Avel Ibland undrar man vad som rör sig i huvudet på tanterna i hagen :crazy: För några år sen var det halvblodsstoet, som "betäckte"...
Svar
14
· Visningar
2 941
Senast: IslandsMalin
·
M
Avel Jag har ett sto e.Ehrentusch och är lite nyfiken på om ni har stött på några avkommor till honom IRL. Jag har sett en till med honom...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Månsane
·
R
  • Låst
Avel Mitt sto har 2,5 v kvar till beräknad fölning, I dag när jag stod o borstade henne så började det läcka från hennes båda juver. Droppade...
Svar
6
· Visningar
1 057
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka