Sv: Hopphingst med bra huvud
Funderar lite... Hur är det, har hon haft föl? Minns inte riktigt? Skulle du våga ta fryst?
Du vet ju hur förtjust jag är i Saint Amour... Och jag tror att det kommer att bli STOR åtgång på avkommor framöver... Jag gillar verkligen hans temperament, i stallet, i hantering över huvud taget, ridbarheten... Han har inte många avkommor, den första årgången är 2 år nu och det är ju bara en handfull. Celle köpte ju en av dem, den har jag bara sett på bild men den har väldigt trevlig typ, ska röra sig kanon och av de bilder jag sett så är det verkligen gång i den med... Har även sett en annan ur samma årgång som var mycket stor och flott med riktigt bra gång.
De avkommor jag träffat har varit mycket trevliga i temperamentet. Mycket mysiga att hantera, sociala men absolut inga hästar som "går över en".
Saint Amour debuterade ju 1.55 i Scandinavium med gott resultat. Har själv sett att intresset är stort internationellt, många som tittar. Känns som om han verkligen är på väg mot riktigt bra resultat. Och sen finns ju bara ett fåtal avkommor, av de få som finns har Celle som sagt en. Om den visas på premiering i höst, och Saint Amour nu fortsätter med sina resultat... Då blir det nog väldigt lättsålt med avkommor tror jag, inte minst eftersom dom är så få?
Vad jag förstått så har han mkt bra fertilitet på fryst (vilket använts utomlands i flera år).
Jag hoppas ju verkligen på att stora E blir dräktig i år och att du kan ta Saint Amour på henne nästa år... Där tror jag att du kan få fram en superhäst!
Mvh Cissi