Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själv hade jag om jsg skulle lägga en halvblodshingst på henne tagit en titt på Ludwigs Champion. Jag har själv ston som står högt i blod där jag kommer att använda honom.
Han var bra grann
men prismässigt?
Just för att det blir en korsning och inte ett renrasigt framtida avelsdjur av avkomman. Den kommer dessutom att i många fall ha ett lägre pris än en likvärdig häst med fullstam.Varför är det billigare i korsningsavel??
Är hingsten godkänd och finns på semin så går det att använda i stort sett vilken seminstation som helst.Kan inte hitta så mkt info om seminering, är det naturligt eller skickar dem semin till en station i skåne?
Ja, satsa på en riktigt fin o stor halvblodshingst så köper jag gärna avkomman dyrt.
Håller med ovansående om hingstval, speciellt Cagancho o Guido.
Guido med fullblod. Det måste ju bli bra!!!
Jag har ju som sagt en Cagancho-fullblod som är riktigt fin!! Kommer leta efter den stammen igen i nästa unghäst som skall kvalas o ev säljas. Utan tvekan!! Enligt hingstinfo så ger han bra temperament också!! O typ!!
Kul med fullblod då du kan ta mer bastanta bra hingstar med klassiska stammar bakom som Voltaire o Calido i de 2 ovanstående exemplen...Vem skulle mer kunna tänkas passa...
Jo! kan tänka mig att Ludwig är bra också då han är bitig o har bra gångarter o hopp...borde passa ett fullblod!!