Hingsttips

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Love_energy
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingsttips

Ja, håller med föregående!

Vilka beprövade som ej ger smått har gett bra "front" finns ?

Vad har Guido gett i typ o halsansättning?? Någon som vet?

Själv hade jag om jsg skulle lägga en halvblodshingst på henne tagit en titt på Ludwigs Champion. Jag har själv ston som står högt i blod där jag kommer att använda honom.

Själv hade jag om jsg skulle lägga en halvblodshingst på henne tagit en titt på Ludwigs Champion. Jag har själv ston som står högt i blod där jag kommer att använda honom.

Han var bra grann:love:

men prismässigt?

Jag skulle fundera på Heartbeat. Har mkt bra halsansättning, super härstammning samt är välmeriterad för att bara vara 7-år. Prisklass normal. Du hittar honom på www. stald cajus.dk eller www. hastak.se. Dom avk jag sett som föl förra året såg mkt fina ut. Cajus har även hingstarna Cosmeo DVH, samt Carmargue som ser fantastiskt fina ut!!!

Han är verkligen jättefin, ridit två halvsyskon till honom o det är verkligen galopp i dem hästarna. Dock är väl han ren hopphäst?

Varför är det billigare i korsningsavel??
Just för att det blir en korsning och inte ett renrasigt framtida avelsdjur av avkomman. Den kommer dessutom att i många fall ha ett lägre pris än en likvärdig häst med fullstam.

Kan inte hitta så mkt info om seminering, är det naturligt eller skickar dem semin till en station i skåne?
Är hingsten godkänd och finns på semin så går det att använda i stort sett vilken seminstation som helst.
Men den norska hingsten är jag inte säker på att det är lika lätt med. Den finns ju utan för EU och det kan tillkomma en hel del extra avgifter på den om det ens går att använda den i Sverige.

Senast ändrad:

Puttar lite på tråden igen..

Vill gärna ha en hingst med lite bredare bringa med, tycker min dam är liite smal framtill..

Jag har en fölis undan fullblodssto efter Ludwigs Champion som är drygt 2 veckor nu.
Han har kompletterat mitt sto precis så bra som jag hoppades på. Hon rör sig bra, har bra halsansättning och ser lagom "biffig" ut.
Det är ju inte så lätt att se på små föl men jag är verkligen nöjd med min lilla!
En dag gammal
19841627.jpg

Trevligt sto du har. Men som någon innan skrev, så hade jag nog använt mig utav en ren fullblods hingst.
Du kan ju titta på vad Tyskland kan erbjuda dig.

Ja, satsa på en riktigt fin o stor halvblodshingst så köper jag gärna avkomman dyrt :D.

Håller med ovansående om hingstval, speciellt Cagancho o Guido.
Guido med fullblod. Det måste ju bli bra!!!

Jag har ju som sagt en Cagancho-fullblod som är riktigt fin!! Kommer leta efter den stammen igen i nästa unghäst som skall kvalas o ev säljas. Utan tvekan!! Enligt hingstinfo så ger han bra temperament också!! O typ!!

Kul med fullblod då du kan ta mer bastanta bra hingstar med klassiska stammar bakom som Voltaire o Calido i de 2 ovanstående exemplen...Vem skulle mer kunna tänkas passa...

Jo! kan tänka mig att Ludwig är bra också då han är bitig o har bra gångarter o hopp...borde passa ett fullblod!!

Nu har jag bestämt mej! Det blir Guido :love::p

Nej, nu har jag ångrat mej igen:D
Guido har för lång rygg till min stumpa, för hon själv är väldigt långryggad..

andra som tittat på som ni kan säga era åsikter om..

-Carmaro M 979
-Rosevelt 1110
-Broere Obelisk

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka