Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Jag har planerat att ställa ut ett new Forweststo i sommar. Dock har jag "bara" ställt shettis förut och undrar nu om det är något...
Svar
15
· Visningar
1 400
Senast: AlohaBaby
·
Avel Usch ja så äckligt är det! Fölet är nu 7 dagar gammalt och igår såg jag honom stå och slicka, småtugga på stoets bajs! Vad är detta för...
Svar
10
· Visningar
6 847
Senast: Hippo
·
Avel I morse hittade vi ett vått föl i hagen... Visserligen på utsatt tid ( en dag efter földatum), men utan några som helst tecken på att...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 191
Senast: prallan
·
Avel Hur har ni andra det med brunsterna ? Framförallt ni som bor i Skåne (med tanke på temp, väder osv här nere). Har ju varit en varm skön...
2
Svar
24
· Visningar
2 014
Senast: Welsh
·
Avel Hjälp mig att förstå skillnaden! Tex Sandakan har 10 på typen och 8 på HHB. Huvudet, halsen och bålen är ju i princip hela hästen så...
Svar
7
· Visningar
1 364
Senast: axel
·
J
Avel Nu har den stora frågan i mitt huvud kommit upp. För jag undrar igentligen ,hur vet man hur mkt % av den ena rasen hästen har om den är...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: juni_cool
·
B
Avel I fredags kl 06.30 föddes ett underbart litet stoföl e. briar ue.bold irich. På beräknad dag kry och oerhört livsduglig. Stoet klarade...
2
Svar
31
· Visningar
3 838
Senast: Antiqua
·
Z
Avel Hej . jag har att halvblodssto efter Zephyr-Kaliber som jag har tävkt betäcka i år. har funderat på Aerline H och jag har nog bestämt...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Zimzalabim
·
S
Avel hej. ni kan visa bilder hingst.:)
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: Svenskt
·
D
Avel Jag har ett arabsto (14 år) som nu är på stuteri för betäckning med hingst. Hon fick sprutas igång efter att inte ha brunstat på en...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: SiZo
·
Avel Hej på er! Vill få lite info från andra runt om i landet som seminerat med Heartbeat i år. Har ni fått dräktigt? Mitt sto har inte tagit...
Svar
4
· Visningar
1 481
Senast: Svenskt
·
Avel Min vänninna skulle idag köra sitt sto på betäckning, hon har brunstat fint hela våren men visade inget till denna brunsten. Inte så...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
20 737
Senast: cirkus
·
N
Avel Vad är det för skillnad på angloaraber, polska araber och egyptiska? Det kanske tom finns fler? Ser man på extriören vad den tillhör...
2
Svar
27
· Visningar
4 544
Senast: nixa 324
·
Avel Som jag ville ha tips på vilken hingst jag skulle använda. Är fortfarande villrådig :crazy: Hennes årsföl Fölet är...
Svar
3
· Visningar
1 499
Senast: rubytoo
·
Avel Ännu en tråd, men det känns nödvändigt. Jag har blivit tvungen att tänka om vad det gäller försthandsval till mitt sto då...
Svar
4
· Visningar
1 526
Senast: SeagirlM
·
D
Avel Jag såg ett par föl efter honom förra året när jag var ute på praktik och de var alla väldigt vackra med stora och fina gångarter. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 405
Senast: Thera
·
Avel Ja jag undrar hur vanligt det är att man gör det? Det är nämligen så att mitt sto är iväg på betäkning och ville inte brunsta, så det...
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: Månsane
·
Avel Nu sitter jag och är nervös över den kommande fölningen, igen :D! Hur var det nu igen? Om man behöver hjälpa till att dra, ska man då...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: SeagirlM
·
S
Avel Vet inte om det finns en sådan tråd, är sällan på avel. Men undrar hur länge man kan tävla ett dräktigt sto? Tänkte även i början på en...
Svar
9
· Visningar
2 154
Senast: Bellini
·
Avel Här kommer en uppföljning. Enligt en mkt insatt i färger som jag började diskutera med och sedan sände över bilder till råder det ingen...
Svar
4
· Visningar
1 570
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka