Dräktig med valack!!!!!!!!

Sv: Dräktig med valack!!!!!!!!

Fast efter att ha läst alla trådar här så finns det ju uppenbarligen iaf ett par klapphingstar som lyckats producera avkommor. Verkar inte som att dom hade känt några testiklar där. Fast man kanske skulle ta som daglig rutin att undersöka sina valackers pungar :D

Förhoppningsvis är hon nu dräktig med Ludwigs Champion i stället. :laugh:Dräktighetskoll den 30 maj.

KL Klapphingstar med kvarvarande testikel uppe i buken har inte fungerande spermier, temperaturen i testikeln blir för hög för normal mognad.
PL

Jodå, vet flera, mest importerade 'valacker' som lyckats göra ston dräktiga.
Hade ett exemplar i gamla stallet t.o.m

Åhhh vad jag är nyfiken:D
Väntar med spänning på svar...

Jag är oxå nyfiken i en strut, men skulle nog satsa en selma på att det är någon av unghingstarna ändå??!! hur kontigt det än verkar vara :o

Nix, inget idag heller... undrans om vet. kom ihåg att skicka de där proven... Ibland är han liiite tankspridd.... :angel:

Superspännande det här ju. Vilken dokusåpa...

En natt i Oktober -97 föddes en liten hingstunge. Vi hade en ponnyhingst (kastrerad redan innan fölis föddes) som gick i en hage med två meter höga staket, två meter mellan hagarna. I andra hagen gick ett sto. Hade sett att hon var dräktig ett par månader innan. Ingen vet hur det har gått till men att någon har släppt in hingsten till stoet står ganska klart... Sannolikheten att han betäckt över staket är obefintlig likaså att han lyckats ta sig över och tillbaka utan att ta i sönder några staket. Han har nämligen den sämsta hoppförmåga jag någonsin sett i en häst.

Jaha, då sitter jag nu med facit i hand.... :D

Samtliga valacker är valacker och ja Nafayette, du hade rätt! Det måste alltså vara en av hingstarna men vi kan fortfarande inte fatta hur det har gått till, minst 4 staket har han hoppat utan att riva så mycket som en tråd! Jag säjer bara :bow::bow:!!

Duktig pojke !

eller så har någon varit framme och gjort en omflyttning i hagen och sen flyttat tillbaka efter fullbordan !

Det finns konsstiga människor till allt !

Jo, visst finns det men till saken hör att de två inte är helt lätta att ta in en och en för den andre blandar sig i leken ordentligt så att någon har flyttat en av dem håller jag för ganska otroligt. Det måste i så fall ha varit någon med rejäl hästvana.

Liknande trådar

Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 949
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: vtok
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 688
Senast: Trissa
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 695
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka