Dräktig med valack!!!!!!!!

Sv: Dräktig med valack!!!!!!!!

Vad hade han för teknik, stege eller :D

haha ne men vem vet han kanske tar det nästa gång.. :p Det var en slutning i hagen.. Han brukade vara på mitt russ också inte i år men förra..

PÅ tal om klapphingstar och tjuvbetäckningar mm. Min lille Shettis Valack (sedan 3år) försökte betäcka mitt 2åriga ardennersto i helgen... han gav sej inte men hon ville helt enkelt inte :p undra om han kan va klapphingst? :confused: Han e trots hingstig.. :crazy:
Nja, hade en shettis som oxå betäckte mitt sto. Jagade henne som bara den för att komma upp.
Han hade aldrig gått med ston innan o gått som hingst länge.
Han gav jag munkpeppar ett par omgångar sedan har han hållt sig lugn sedan dess!!! (i två år)

Nja, hade en shettis som oxå betäckte mitt sto. Jagade henne som bara den för att komma upp.
Han hade aldrig gått med ston innan o gått som hingst länge.
Han gav jag munkpeppar ett par omgångar sedan har han hållt sig lugn sedan dess!!! (i två år)

åhh ok :crazy: får väl testa jag med :D

*KL*

Liten uppdatering om någon fortfarande är intresserad... :angel:

Idag kommer vet. och tar blodprover på valackerna, vet inte i dagsläget hur lång tid det tar att få provsvaren.

Stoet semineras i morgon med "rätt" hingst, hade idag ett stort fint ägg på 55 mm! :bow:

Minst sagt spännande:)

Lycka till med stoet! Hoppas hon blir dräktig med rätt hingst.

Men hur längesedan var det han blev kastrerad?
Min mamma hade ett russ som blev kastrerad i 13års ålder, han var hingstig i ännu 13år till..
Det sägs att dom är hingstiga lika länge som så gammal dom var när dom kastrerades...
Kanske orsaken?

Så kanske det är, men min är pappa till 2, så hans kastrering på Irland innan han kom hit för 8 år sedan var inte så lyckad.

Det är alltså minst 8 år sedan han kastrerades. Vet inte när.

Så det går alltså att ta ett blodprov på vallackarna för att se om någon av dem är klapphingst?
Isåfall ska jag nog tvinga en av inackorderingarna att göra det på sin extremt hingstiga vallack. Enligt ägarna har ägarna innan dem gjort detta men jag skulle nog vilja se det med egna ögon, han är nämligen betydligt hingstigare än mina egna hingstar! :o

Ickeliten.jpg

OT, men kan det bli sötare än så här?
Vilket supergulligt ekipage! :love::love:

*KL*

Liten uppdatering om någon fortfarande är intresserad... :angel:

Idag kommer vet. och tar blodprover på valackerna, vet inte i dagsläget hur lång tid det tar att få provsvaren.

Stoet semineras i morgon med "rätt" hingst, hade idag ett stort fint ägg på 55 mm! :bow:
ja ja e eintresserad ;-)

Alltså ibland förblir dom hingstiga trots att de är riktigt kastrerade för länge sedan. Jag vet flera sådana. Min halvblodsvalack t ex, han var så hingstig så han kastrerade vid 9-10 månader redan men hingstigheten satt i minst 7 år till.:eek:

KL Klapphingstar med kvarvarande testikel uppe i buken har inte fungerande spermier, temperaturen i testikeln blir för hög för normal mognad.
PL

Fast som jag förstått det efter att ha lusläst allt om klapphingstar etc. så kan ibland testikeln ligga i gynnsammare lägen.

Har inte fått provsvaren än, en vecka på måndag.

Liknande trådar

Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 949
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: vtok
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 688
Senast: Trissa
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 695
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka