Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min häst, en varmblodstravare, har så länge jag ägt henne haft ett fält med vita stickelhår från manken och, mer eller mindre, rakt ner...
Svar
5
· Visningar
945
Avel Jag vet att det finns många såna här trådar, och att folk antagligen tröttnat på det... Men jag behöver verkligen hjälp... Jag hade...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: Grandezza
·
B
Avel Lite fundering angående amma. Det verkar ha varit lite diskussioner angående när ens sto ska vara amma och inte till ett mammalöst...
Svar
7
· Visningar
1 837
Senast: Svanhild
·
S
Avel Ens egen häst är ju alltid bäst o vackrast men här är jag lite tveksam... skulle ni tänka er avla på denna has eller är den för rak?
Svar
7
· Visningar
1 826
Senast: Svanhild
·
Avel Tänkte att många är nog i farten och ska betäcka nu, så jag gör en samlingstråd där vi kan skriva hur det går, vad för hingst man valt...
130 131 132
Svar
2 636
· Visningar
201 235
Senast: Bellini
·
Avel Hur länge är det brukligt att låta stot gå hos sin hingst på fribetäckning ?
Svar
8
· Visningar
1 584
S
Avel Hej! Jag bara undrar om det är någon som har någon erfarenhet av avkommorna till maloubet de pleville, nu är ju inte någon av...
Svar
14
· Visningar
3 028
Senast: _Sanna_
·
C
Avel Hittat ett index på internet över olika holsteiner hingstar. Behöver dock hjälp med vad varje Kolumn betyder och står för. Någon som har...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: clownen
·
Avel Kom och tänka på en sak när jag såg en massa föl på vägen hem från jobbet. Hos människor är ju tvillingfödslar genetiskt. Men är det...
2
Svar
27
· Visningar
3 266
Senast: cirkus
·
L
Avel Stoet brunstar snart och jag kan inte bestämma mig! :confused: Arbetsvilligt sto som rör sig trevligt, hon får dock kämpa för det...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Lemone
·
R
Avel Jag är inte så bra på det här med avel, men har nu börjat kika omkring på lite unghästar inför ett eventuellt köp. En sak som slog mig...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Ramona
·
K
Avel Fick mitt första föl i år och har planer på att ställa ut henne på föl visningen. Vart anmäler man sig och när skall man ha anmält...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: Masse
·
L
Avel Har en fölunge som föddes för ca 45 min sedan han är rätt vinglig men har kommit upp på benen, hur snabbt behöver han ha i sig...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 013
Senast: Antiqua
·
T
Avel Mitt svarta sto fick för två år sedan ett svart stoföl. Nu när "ungen" är två år alltså, så har hon en massa vita hår i ljumskarna. På...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 513
Senast: dramatik
·
S
  • Låst
Avel Jag har mitt sto här med ett främmande föl eftersom mitt eget föl föddes dött:( Nu har jag en lite het diskussion med fölets ägare...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 444
Senast: ameo
·
Avel hur är hans exteriör? hittar ingen sida på internet som beskriver de. vad ger han för avkommor? vilken typ av ston rekomenderas han till...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: cirkus
·
Avel (vet inte om den ligger helt rätt, men moderator är valkommen att flytta den) Sitter här i ett lyckrus:love::D -natten den 20 maj...
2
Svar
25
· Visningar
3 205
Senast: Behati
·
N
Avel Som ni ser i rubriken. Är det lämpligt? Då menar jag inte de två första veckorna utan efter det?
Svar
15
· Visningar
2 590
Senast: ducell
·
M
Avel Hittills har jag alltid väntat med att betäcka om till 30dagars brunsten. Men funderar lite på att betäcka redan på fölbrunsten. Vad...
2
Svar
20
· Visningar
3 451
Senast: Grandezza
·
M
Avel Hej! Finns det någon som känner till hingsten Game Boy? Vi har precis köpt en 4-åring efter honom men jag har inte hört nåt om honom...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna