Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åker hem till hingstägaen i dag.... Tyvärr är hingsten själv inte hemma, men blir till att diskutera alla möjliga och omöjliga alternativ.
Hade varit toppen med en konstantskimmel av alla uppkomna förslag![]()
Nu sitter jag med svaret på frågan om vilken färg min häst har! Hon är svart med stickelhår! Om än mycket stickelhår. Stickelhår finns på båda föräldrarnas sida.
Instämmer...Då antar jag att du sitter med ett svar på DNA-test, som säger att härstamningen stämmer?
Instämmer...
Jag hade inte nöjt mig med ett sådant konstaterande.
Jag har aldrig sett en stickelhårig häst med såpass mycket vita hår.
Då tror jag i så fall snarare att det är konstantskimlar med få vita hår som finns i släkten...
Tycker fortfarande det vore bra att få se fler bilder för att kunna utesluta att det är bilden som luras.
Skillnaden mellan stickelhårig och konstansskimmel är väl en bedömningsfråga, vad jag vet. Och det finns inget exakt sätt att dra gränsen. En del tycker hästen måste vara i princip vit för att kallas konstantskimmel, andra tycker att det räcker med så mycket vita hår som hästen på din bild. (vad är det för häst, för övrigt? Den hade lite, ehm, ovanlig exteriör)