Nu har den lilla kommit, men kan det verkligen stämma?

Sv: Nu har den lilla kommit, men kan det verkligen stämma?

Lånar min egen knapp:bump:

Om vi tar lite på färgen då...
Mamma är mer mbrun än bara brun, två vita fötter bak e: Ravell (Gul-brun, eller vad han nu är reggad som, men jag har för mig han är ganska mörk iallafall) U: Dixie (fux, två vita fötter bak) ue: Hertigen (mbrun(?)

Fölis: ljus brun med stjärn och två vita fötter bak och förmodligen en vit kota fram(som det ser ut nu) e: Twilight (m brun med stjärn) eller Cartier (brun med stjärn(?)

Tror ni det är mormor och farfar som slåt igenom i färgen? alltså att hon är väldigt ljus? Vet att det kan ändra sig mycket med tiden men vore intressant att veta vad ni tror....

Fölis kan bli mörkare när hon fäller fölpälsen. Mina mörkbruna föl har fötts väldigt ljusa.

Om hingst nr 2 är en van betäckare så borde han inte betäckt stoet om hon redan var dräktigt. De flesta hingstar som går på naturlig betäckning brukar känna av när stona högbrunstar.

Det var inte naturligt på nån av hingstarna.
hingst nr 1 var på transport och hingst 2 var färsk insem

Är du säker?
Jag menar, om det nu visar sig att hon tog sig på den första hingsten jag valt att betäcka med ,och sen att de inte ser det på x antal ultra och sen då att hon fick stå extra tid på stationen och att hon blev betäckt med en annan hingst(deras), vi ska väl ändå inte behöva betala för den sista hingsten som inte ens är far till fölet (om dett nu är fallet) Det är ju ett misstag de gjort, men du kan ha rätt, har som sagt aldrig varit ut för detta...:crazy:

Men om det nu visar sig att det är hingst nr 1 så kommer vi ju inte behöva betala levande föl för hingst nr 2, eller hur?! utan då ska vi ju betala för nr!
Ni betalar endast "levandeföl" för den ungen vars far har framkommit via DNA.

jag har själv ingen aning om vad som räknas innom normalt, men fölet är friskt och äter utan problem själv och står springer busar och sover om vart annat, och det är det som känns mest vikigt tycker jag:D
Tycker att det låter som en frisk och sund fölunge. Det här går bra ska du se!

Ni betalar endast "levandeföl" för den ungen vars far har framkommit via DNA.

ok, låter ju lite befriande iallafall.... men lite surt att om det nu visar sig att de gjort fel att vi ska betala för deras misstag (hon stod ju i deras stall i ca 2 månader p.ga olika omständigheter)

men men sånt är livet!:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har tidigare gnällt här angående om man som hästägare inte borde boka en box redan när man betäcker sitt föl. Boxen kan ju hyras ut...
Svar
16
· Visningar
1 483
Senast: anni0301
·
Avel Mitt minsta föl:devil: skap (7mån) är på drift här nu snart varenda dag, först började :devil: ungen med att bara resulut spränga...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: Cyllene
·
Avel Var som sagt på fölvisning förra helgen. En bekant hörde några "förståsigpåare" påpeka att mitt föl är alldelles för kaxigt då hon...
Svar
15
· Visningar
1 699
Senast: Rodde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka