Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Min är på dygn 305 i dag, två i stallet andra på dygn 305 resp. dygn 307.
Idag är mitt sto på 345dygn.
Jag började vaka för ca 2veckor sedan, första veckan sov både hon och jag ganska mycket men denna veckan har hon visat mer och mer tecken på fölning såsom rumpklining, förvärkar och kliande/buffande mot magen. Sen har hon bestämt sig helt plötsligt för att inte äta betfor mera. mm.
Och inatt hände det grejer.. hon hade problem med att stå still. Gick runt runt, tryckte rumpan mot väggen, var väldigt sur på bebisen i magen och kunde inte slappna av alls förrän runt 5-tiden i morse.
Och vad tror ni att jag hittar i morse när jag fodrade...jo..VAXPROPPAR....
Nu när jag har kollat henne genom köksfönstret hela morgonen är hon irriterad mot magen, öronen nästan konstant bakåt eller åt sidan (som åsnorna brukar ha sina öron), svårt att stå och vila och sparkar sig upp mot magen då och då.
Tror ni att bebisen vände på sig inatt eftersom hon var så orolig och att hon fick sina första vaxproppar på morgonen efter?
(Läste att 80% av alla ston får vaxproppar och att det brukar bli föl efter ca 12-24tim efter man sett dem.)
Detta är såå spännande.....
Tacksam för alla era svar....
Ha ha, min är på 303 dygn. tror jag flyttar henne till dej när du ändå är i farten
Nej, skämt åsido.
Är ju praktiskt att vaka över alla samtidigt, men kan bli lite hektiskt om dom tänker föla samtidigt och man måste rycka in på nåt vis.
Egentligen borde jag sova nu, så jag är utvilad när det är dags för vak...
...eller är det bättre att öva sej på att va vaken![]()
(Läste att 80% av alla ston får vaxproppar och att det brukar bli föl efter ca 12-24tim efter man sett dem.)
Detta är såå spännande.....
Tacksam för alla era svar....