Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gylle: Har du bestämt dig?
Du verka vara väldig kräsen vad som
gäller hingstar. Här ber du oss och komma med
förslag, men du verka inte gilla nån av hingstarna.
Finns det nån hingst som du gillar???
Du är verkligen kräsen när det gäller hings, men du drar dig inte för att betäcka med din egen icke godkända hingst.....
Om du vill att hon ska få ett föl i år så skulle jag släppa det där med att en ev avkomma ska kunna passa med din egna hingst längre fram, det begränsar ju urvalet en aningen
Jag skulle ta en hingst med ett högt marknadsvärde med god fertilitet och passande exteriör. Sedan skulle jag sälja avkomman om den inte föll mig i smaken.
gylle: Har du bestämt dig?
Du verka vara väldig kräsen vad som
gäller hingstar. Här ber du oss och komma med
förslag, men du verka inte gilla nån av hingstarna.
Finns det nån hingst som du gillar???
Det är inte det lättaste att hitta en hingst som "är i ropet" utan Captiol, Corde eller Landgraf blodet.
Så då är det väl dags att börja tänka lite "galna" ideer och mitt förslag är Chirlon.
Det finns en hel del hingstar jag gillar dock är de flesta av dem sådana som redan har bevisat sig i de stora sammanhangen och blivit matadorer och de flesta finns som sagt bara tillgängliga på fryst här i sverige vilket ju inte är att rekommendera till maiden sto, eller har en gigantisk språngavgift vilket känns väl riskigt när man inte ens vet om stoet kan bli dräktigt (vi hade ett maiden sto för några år sedan som var total omöjlig att få dräktig trots att ingen orsak hittades och vi provade allt inkl 3 olika hingstar, därav att jag kanske är extra försiktig med den biten, för det kostade mer än det smakade om vi säger så och det utan att ha valt någon jättedyr hingst den gången).
en billig hingst med bra betalningsvillkor med superblod för hoppning och bra gång och som helst ska ha presterat - jag tror inte han finns- jag blir gärna tipsad om en sådan också om han finns.
Ja, vill man ha en som har bevisat något så blir de dyra och många av dem finns bara på fryst eller så kan man förlora sina pengar pga hög språngavgift. Du vill ha en billig hingst med bra betalningsvillkor med superblod för hoppning och bra gång och som helst ska ha presterat - jag tror inte han finns- jag blir gärna tipsad om en sådan också om han finns.
Det är ju roligt att du själv uppskattar din hingst som du gör.
Finns säkert en o annan som håller med dig...
Men det folk säger "öppet" och det folk säger "bakom ryggen" är två helt olika saker oftast.
Sagt utan att kasta ngn skúgga på din hingst
Jag har också suttit och skakat på huvudet åt den här tråden.
Den blir ju bara jobbig, när du ratar "alla" förslag - du har ju faktiskt fått ganska många...
Varför gör du det inte enklare för alla:
Skriv upp de hingstar som du överhuvudtaget kan tänka dig att använda - de kan ju inte vara många, så kan ju folk få skriva erfarenheter av dom hingstarna istället.