Ingen brunst=(

Sv: Ingen brunst=(

Det finns väl ingen anledning att vara orolig nu, eftersom du antagligen får svaret i morgon?
Jag kan se flera anledningar:
Du såg fel när du trodde hon var brunstig 15 maj.
Hon har kort brunstintervall, och hade gått över brunst 2 när hon kom till hingsten. (Inte bra)
Hon har hängt upp sig, och kommer att komma i brunst självmant.
Hon har hängt upp sig, och behöver pg för att komma i brunst.
Hingsthållaren har helt enkelt missat att hon är brunstig. (En del ston behöver nästan en halvtimme hos hingsten för att komma på att de är brunstiga).

Det finns väl ingen anledning att vara orolig nu, eftersom du antagligen får svaret i morgon?
Jag kan se flera anledningar:
Du såg fel när du trodde hon var brunstig 15 maj.
Hon har kort brunstintervall, och hade gått över brunst 2 när hon kom till hingsten. (Inte bra)
Hon har hängt upp sig, och kommer att komma i brunst självmant.
Hon har hängt upp sig, och behöver pg för att komma i brunst.
Hingsthållaren har helt enkelt missat att hon är brunstig. (En del ston behöver nästan en halvtimme hos hingsten för att komma på att de är brunstiga).

Nej, visst har du rätt att jag får svaret imorgon, men därför som jag är så orolig.. Jag förväntar mig värsta möjliga tänkbara, att hon inte kan bli dräktig eller något i den stilen.
Och så känns det som en evighet tills morgondagen kommer..:confused:

Japp, jag kan ha sett fel.

Du skrev, att om hon gått över brunst, så är det inte bra..... hurdå menar du?

Vilken skit om om hingsthållaren har missat, jag får sen fölunge, och han tjänar på att hon får stå uppstallad längre....
Fast hon ställs i boxen bredvid honom, så jag hoppas att han inte har missat.

PG, är det de här sprutorna ni talar om? Hur lång tid tar det innan brunsten går igång då?

Kan miljö-ombytet ha gjort henne obrunstig?

Om hon behöver pg-spruta så brukar brunsten komma inom 2-6 dagar.
Har hon tätt brunstintervall är det ett tecken på att hon kan vara infekterad. (vilket brukar gå fint att behandla.)

Brunsten brukar (inte så vanligt) kunna stanna av om de flyttas tidigt i brunst, vilket du nog inte gjorde?

usch, infekterad??:eek:
Om hon nu blir brunstig, kommer det bli de längsta månaderna i mitt liv, om jag redan är så här orolig, och hon har inte ens blivit betäckt ännu!:crazy:
Men veterinären, han kan väl känna hur nära hon eventuellt är en brunst, eller har jag missförstått?

TUSEN tack för dina svar!:bow:

Med ledning av hur livmoder, äggstockar med äggblåsor och gulkroppar ser ut, så brukar en duktig veterinär kunna avgöra ganska bra var i cykeln stoet befinner sig.

Med ledning av hur livmoder, äggstockar med äggblåsor och gulkroppar ser ut, så brukar en duktig veterinär kunna avgöra ganska bra var i cykeln stoet befinner sig.

Hej igen,

Ville bara tacka för dina svar igår.:bow:

Jag sov dock oroligt hela natten..

Hingsthållaren ringde imorse och sa att veterinären skulle komma på eftermiddagen och att jag kunde komma då med, så vi kunde få höra hur det var med mitt sto.

Men bara ett par timmar senare, ringde de igen, och sa att det behövs ingen veterinär, för hon var väldigt 'tillgänglig'!
Så jag slängde mig i bilen och for upp för att hjälpa till med min prinsessa.
Så nu är hon betäckt! :banana:
En tur till på onsdag! :bump:

Nu håller jag tummarna att där blir en liten bebis!!! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka