Kastrering krypt hanhund (buk)

Vi hade en hund som var krypt, och folk sa att det inte skulle vara några problem med cancer... När han var 7 år blev han helt plötsligt jätte dålig, dreglade massor ville inte resa sig så vi åkte in akut och dom tog prover, röntgades och konstaterade cancer. Opererades inom någon dag och ut togs 1kg tumör!! Inte konstigt att han mådde dåligt. Vi valde att ha kvar den kulan som var ute dvs inte kastrera. Han blev som en valp när han hade läkt. Tyvärr året efter så hade cancern spridit sig till hjärta och lungor så han fick somna in 8 år gammal.

Hade jag vetat vad som skulle komma så hade jag valt att operera men inte kastrerat redan som valp 🥰
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: Jeps
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp