Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag skulle vilja ha tips på var jag kan hitta en hingst till familjens minshettlandssto. Han ska var lite större än hon och ha kul färg...
Svar
18
· Visningar
2 331
Senast: flickancarra
·
Avel Av ren nyfikenhet..kan man regga travkorsningar och i så fall var? Tänker främst på travare/arab, travare/halvblod, travare/PRE...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: aldente
·
Avel Är lite förvirrad hur jag skall tolka följande. Upptäckte i söndagsmorse (efter att ha varit bortrest) att nya stoet (som jag alltså...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: ancan
·
S
Avel Är det någon som har haft/har föl med pungbråck??? Vi fick ett hingstföl inatt och han är klart svullen vid skapet mest på ena sidan...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Pisan
·
C
Avel Tänkte att vi skulle ha en mer nyanserad diskussion om oss själva som stoägare eftersom att vi gärna diskuterar andra aktörer inom aveln...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: clownen
·
Avel När min fölunge föddes för 15 dygn sedan så hängde han i framknäna och hade veka kotor bak. Jag tänkte ju att detta borde räta ut sig...
2
Svar
36
· Visningar
5 285
Senast: ch791022
·
J
Avel Vet inte riktigt om jag ska lägga tråden här men jag tror att det är mest lämpligt här i a f. Ville bara utrycka min glädje över att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 379
Senast: L1nn
·
Avel Hjälp alla kunniga shettlandsfolk här på buke ! jag har en god vän som äger ett shetlands sto som är 12 år , Och nu vill hon betäcka...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: tesora
·
F
Avel Jag har för första gången ett sto som ska föla. Jag känner på mig att det handlar om timmar eller dagar iaf. :smirk:Jag har läst böcker...
Svar
14
· Visningar
2 494
Senast: EmblaAsk
·
Avel Någon här som varit med om liknande och vet ev. orsak? Mitt sto står som ett ljus vid undersökningarna men låter sig inte semineras...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: Eastwick
·
Avel Om vi säger att ni är på jakt efter en treåring med bra stam. Inget extraordinärt men bra möderne som lämnat en del msv- samt...
Svar
12
· Visningar
2 164
Senast: rebeckasff
·
Avel Satt och läste lite om honom och det är en hingst som helt gått förbi mig :crazy: Och så upptäcker jag att morfar dvs Apollo är ju...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: rubytoo
·
Avel När får man det egentligen? Har själv efterlyst det två ggr hos seminimportören men ej fått det. Jag hade ingen levandefölavgift utan...
Svar
13
· Visningar
1 330
Senast: Sar
·
F
Avel Hej! Bakgrund: Jag har nu ett sto, Trulsan, med föl och ett annat dräktigt sto, Sprallan, som förhoppningsvis fölar denna månaden...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: flickancarra
·
R
Avel hej! Jag har en connemara ponny som kommer från belgien. Jag undrar hur man får reda på hur bra ens häst stambok är?? kanske ni vet...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Rascal
·
Avel vi har korsat vårat travar sto med den godkännda halvblods hingsten Haydn 977.. jag tänkte bara kolla vilken färg det blir på papperna...
Svar
11
· Visningar
1 324
Senast: fiarosen
·
Avel Jo, det är såhär, jag har ett D-ponny sto som är importerat från Holland, men som nu står som svensk ridponny i sitt pass. Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 069
Senast: Dalatjej
·
Avel Hej. Vad säger stammen Grunewald-Rottspon-Rubenstein er? Tack förhand
Svar
7
· Visningar
964
Senast: Cyllene
·
Avel Undrar om det är fler som haft problem med att se brunster i år? Det ena stoet har inte visat fölbrunst och det andra stoet kommer inte...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Månsane
·
S
Avel Vill ha all tänkbar information om denna häst :smirk: Gärna om ni vet nånting om hans avkommor såsom psyke/tävlingsmeriter osv...
Svar
18
· Visningar
2 940
Senast: MoQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka