Hingst-hjälp till mitt sto sökes

Sv: Hingst-hjälp till mitt sto sökes

Fast det är samma med Advokat och det har i alla fall v arit några som hört det namnet förrut. Men Looping har ingen hört talas om ifall de inte sysslar med avel, och inte ens då har de riktig koll.

Vad för klasser tävlades han och hur gick det?

Det är nuvarande ägaren som hävdade att han gått om promenadhäst i de åren han varit borta från aveln.

1,20-1,30, gick väl rätt bra med en del placeringar. Ryttaren tävlade samma år en häst i svår klass och fyra andra i msv, och sen en hoper i lätt klass, så kanske lite mer rutinerad än den genomsnittliga fritidsryttaren.

Det beror ju lite på hur man definierar skogsmulle, som sagt. Men visst, han kom inte ut och tävlade internationellt, och ryttaren ingår inte i landslaget.

Senast ändrad:

Hmmm. jag som är tvättäkta dressyrnörd har ju tom hört talas om Looping. Han har ju funnits med på top 30 listan i blupen några år.
Även bra tävlingsmänniskor håller väl koll på Blupen för att se vart de kan hitta bra tävlinghästar?

*KL*

Nu äntligen är stoet betäckt och allting har gått bra såhär länge. Får se om det håller i sig. *ta i trä*

Man kan snacka och planera så mycket, men i slutändan vet man aldrig hur det blir i alla fall. Det var många hingstar som var på tal i denna tråden och jag har flera gånger bestämt mig för hingstar för att sedan ändra mig. :angel:

Det blev i alla fall Camaro M som får bli pappa!! Det trodde jag inte i januari när jag började planera....inte i början på förra veckan heller. Bestämde mig i lördags och stoet seminierades igår. Så det kan gå!

*kl*
Skönt att höra att det inte bara är jag som haft svårt med att besluta hingst... efter att hela våren varit mkt bestämd att det skulle bli en contender son i år, så blev det ett hastigt beslut att betäcka med Clinton I som finns tillgänglig på TAI samma dag som han tappas i tyskland. Stoet är seminerad och ska kollas den 29/6, så nu håller vi tummarna!

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: Jealle
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 718
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 064
Senast: sun69shine
·
Avel Jag har noll och ingen erfarenhet av avel och har en liten fundering. Jag har för mig att jag hört att det är en skröna att man inte...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama