Utväxt på föl - vad är detta?

Sv: Utväxt på föl - vad är detta?

*puttar*

Har du fått svar?

Nej, jag har inte fått svar. Eftersom veterinären inte ansåg det här livshotande så skulle det tas lämplig dag den här veckan, och det blev alltså inte idag... hoppas på i morgon!

Annars hänger den kvar, men har blivit mer skrumpen, mindre och mer grå-brun-rosa - antagligen av jord osv. Fölet sjäv är hur pigg som helst, en av våra raketer i år. Han verkar inte bekommas alls av utväxten. En annan står ju bredvid och tycker att man skulle vilja "skaka till" om man hade sådant på munnen, men han vet ju å andra sidan inte något annat.

Han är väldigt förtjust i vattenhinken, och sörplar i sig vatten. Jag tror inte det är någon känsel i klumpen, för om jag ställer in en nyfylld hink vatten (vi har väldigt kallt vatten), och han är där och skall dricka/slabba, så doppas ju klumpen först. Han reagerar inte alls när den kommer i vattnet.

Jag lovar att lägga ut nya bilder här på honom sedan!

mvh
Jenny

Nej, det är ju ingen panik med lilla "hallonet";)

Speciellt inte som han verkar pigg och opåverkad av det själv:laugh:

Känns som en rätt ok komplikation med tanke på allt man vart med om och läser här på Buke:grin:

Har han fått ngt namn än?

Raspberry Berret?
Hallonsoda?
Hot lips?:D;)

Zelmerlöv om man ska tro tidigare inlägg ;)

Precis, han heter Zelmerlöv.. vi kör artist-tema i år och för en gångs skull kan man använda ett riktigt namn på Z och inte byta ut "S" mot "Z" som vi annars gör på de ponnyer som kommer ur vår Z-linje.

Annars skulle vi nog kallat honom för Rudolf... efter "Rudolf med röda mulen". Det måste ju varit en sådan här grej som den renen hade! :p

Precis, han heter Zelmerlöv.. vi kör artist-tema i år och för en gångs skull kan man använda ett riktigt namn på Z och inte byta ut "S" mot "Z" som vi annars gör på de ponnyer som kommer ur vår Z-linje.

Annars skulle vi nog kallat honom för Rudolf... efter "Rudolf med röda mulen". Det måste ju varit en sådan här grej som den renen hade! :p

Ja, nu när jag läser det så kommer jag ihåg:laugh:

Och han verkar ju både snygg och trevlig ;)

Jag döpte ju min snygging till Carmen Elektra. (baywatchbrud och fotomodell) fast tanken var opera och det är både "Carmen" och "Elektra" (Figaro R avkomma)

KL

Inget har hänt här ännu, det verkar vara fullt upp för veterinärerna. Pratade med dem idag och det blir nu tidigast på fredag...

Allt väl, hur som helst!

Ja, dom här "fölningstiderna" brukar ofta resultera i fullt föl/stosjukstall på Hbg har jag märkt.

Man borde nästan abbonera på en box...:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka