Vad är nästa steg?? Registrering mm..

Sv: Vad är nästa steg?? Registrering mm..

Shettiskorsningsfölet kommer att registeras hos ASRP i korsningsregistret. Din kompis får ta ut en ID.kontrollant som chippar och ID.kontrollerar fölet och sedan måste en veterinär konstatera fölets ålder. Det HJÄLPER inte att hon är född hos ägaren och att man vet exakt ålder, alla föl/ äldre hästar som INTE har en betäckningrapport måste ålderskollas av veterinär för att dom skall gå att registrera.
Ett alternativ är att låte veterinären göar ID-koll och hela köret men det bli ofta lite dyrare.

Papprena skickas sedan tilla ASRP.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Efter att ha spenderat morgonen med att plasta hästen hovar ännu en gång börjar jag bli riktigt rådvill på vad jag ska ta tag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 902
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Skrev detta nyss men via en länk till min blogg och det får man ju inte göra så jag gör så här i stället ;) Blev friskskriven pang...
Svar
12
· Visningar
2 328
Senast: kryddelydd
·
S
Ekonomi & Juridik Hur gör ni med betalningen när ni säljer föl? Ska fölet betalas på en gång, eller då fölet är moget nog att lämna mamman och därmed...
2
Svar
27
· Visningar
3 706
Senast: wrangler
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 628
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka