Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Hej, hade Ni transporterat ett sto som ni tror är på dag 17 i dräktigheten (räknat från sista betäckningstillfället)? Man kan ju inte...
Svar
8
· Visningar
4 234
Senast: frid
·
Avel Hur gör ni när ni kör sto och föl? Har ni mellanvägg i eller inte? Lägger ni fölet framtill och stänger med halmbalar? Om ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 505
Senast: Saigon
·
Avel Hittade inte riktigt vad jag sökte i gamla trådar. Vår halvblodsunge som idag är ca:3 veckor gammal är hängig i knäna. Har tyvärr ingen...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Miaa
·
P
Avel Hejsan! Har precis fått ett jättefint stoföl. Allt gick utan komplikationer och fölis är pigg som en mört. Det enda som oroar oss är att...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: flickancarra
·
Avel Hade du betäckt ett sto på 18 år som fått fem föl tidigare, men inte haft föl på nästan tio år? Hon är frisk i övrigt, men har det sista...
Svar
4
· Visningar
721
M
Avel Jag delade på mitt sto och hennes"föl" 1 år gammal för 8 veckor sedan. Stoet har fortfarande mjölk i juvret. Jag har bara känt på det...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: morAkka
·
Avel Har planer på att äntligen få betäckt mitt sto som jag har funderat på många år. Hon är efter Midt West-Ibi-Light, krevad, ganesco...
2
Svar
28
· Visningar
2 472
Senast: ch791022
·
Avel Jahapp, nu är det bestämt att pållen ska betäckas (pga gammal skada= instabilitet i bakbenet), vet. har lyckats tjata sig fram till mitt...
Svar
2
· Visningar
917
Avel Någon som vet något om belgiska (?) hingsten Mio D'Baugy? Vad har han gjort? Avkommor? Psyke på avkommorna? Är ett sto efter hingsten...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Linjerat
·
Avel Eftersom nu det inte ser ut som om mitt sto tänker bli dräktigt i är heller :mad:, så börjar jag försöka tänka lite frammåt. Intresset...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: sassiball
·
Avel Nu tycker jag faktiskt att det skulle vara skönt att få en snabb exteriörlektion, jag tror min hjärna gått lite i baklås...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
26 396
Senast: flickancarra
·
K
Avel Har ngn sett Balouco IRL? Jag har sett bilder och stam, men inget mer. Någon som har ngn info om honom? Om man köper en häst efter...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Görel
·
Avel När brukar den släppa egentligen? Har en 5 veckors bebis här hemma som fortfarande inte har tappat sin. Doppade den i jodopax de...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Royal
·
M
Avel När är en häst för gammal för att betäckas för första gången??När är det dumt att ens försöka? Någon som betäckt en äldre häst?
Svar
7
· Visningar
1 918
Senast: trasdokka
·
Avel På vilket dygn brukar ni åka till seminstationen om ni absolut inte får missa den? Ska betäcka på fölbrunsten, det blir enda chansen...
2
Svar
24
· Visningar
2 135
Senast: Pellinda
·
Avel En korsning mellan PRE sto + godkänd halvblodshingst. Blir det gröna papper? eller vad blir det? Vars reggas avkomman? (ja jag är...
Svar
7
· Visningar
2 525
Senast: mls
·
Avel När börjar ni tex. ta era föl på korta promenader UTAN att mamma följer med? När kan de vara själva i hagen UTAN mamma för under kortare...
2
Svar
33
· Visningar
2 328
Senast: Masse
·
Avel Hur långt (timmar eller mil) tycker ni det är okej att köra ett sto med föl vid sidan? Säg inför 30dagars brunsten så man kör när...
Svar
11
· Visningar
1 565
Senast: Miaa
·
Avel efter 2 års letande efter min fjordings stam så har pappren kommit fram och kommer i brevlådan inom kort! :bump::bump: Snart bär det...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: gadriel
·
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Mabuse
·