Fölbrunsten

Sv: Fölbrunsten

Jag ska iväg ikväll o seminera mitt sto, det är 9 dagar efter fölning. Igår kollades hon å hade då ett 4,5 ägg.......får hoppas att hon inte hunnit släppa ägget utan att vi hinner seminera också.

Mitt sto som är 17 år o förstföderska skötte fölningen själv, både fosterhinner o efterbörd kom ut meddetsamma. Igår när veterinären gjorde ultraljud så såg hon fin ut, hade några små cyster som vi ska ha koll på men var annars fin. Vi tog ett bakterieprov för att vara på den säkra sidan, då det är lite sent på sässongen nu. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att hon tar sig på denna brunst.........

Det ena stoet seminerades i tisdags på dag 8, igår hade hon släppt ägget! Hoppas att hon är dräktig nu!

Min dam semineras imorgon dag 8, hoppas allt går bra!

Har betäckt på föl brunsten samtliga fem ston blev dräktiga :)

Samma visa för mig, betäckte på fölbrunsten, fick föl den 17/6, seminerades den 25/6 å dagen efter var ägget släppt.......nu ska jag bara hålla tummarna o kolla henne runt den 12 juli igen, då är det 17 dygn.

Kommer inte att få besked om bak provet förrän med posten på måndag, men vet. gav henne en dos bakteriedödande vätska sålänge i livmodern.

Har tidigare år haft lite bekymmer med att få stoet dräktigt, därför vill jag inte chansa utan testar redan på fölbrunsten då de oftast har ett stort o rejält ägg då, allt enligt min helt underbara vet.

Håller tummarna för alla er andra också som betäckt o väntar på besked.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 366
Senast: malumbub
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 327
Senast: Masse
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 380
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka