*Spinoff* Hur transportera sto med föl?

Sv: *Spinoff* Hur transportera sto med föl?

Jättesöt fölis du har:love: Mitt ena sto har oxå en bocelli bebis:)

När jag kör fölisar tar jag ut mellanväggen lägger in en spånbal sen halm över så det blir som en mysig box:). Lägger halmbalar framtill så inte fölis lägger sig och fastnar mellan mitt sadelskåp och väggen. Sen tar vi alltid in fölet först, min sambo ( föser, bär) in det och håller kvar den därinne sen lastar jag in stoet, binder henne och fölis är lös.

Tack! Såg din också, den var också otroligt söt! Såg ut att få en maffig hals!

Det verkar onekligen som att de flesta kör utan mellanvägg. Får se om jag också vågar mig på det då.

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
414
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hur transporterar ni era ston med föl och varför gör ni på ett visst vis? Vi kör ganska uteslutande sto med föl med mellanvägg. Samt...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: Masse
·
Hästhantering Vi ska i samband med en utställning transportera sto med föl i max 6 timmar. Fölet är drygt 3 månader. Dom kommer att åka i en mindre...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: eldkyss
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 180
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka