Qalle avkommor

Sv: Qalle avkommor

Knappast, ingen av vretas avelsston har Corrado WL i mödernet. :cool:

jo du vet Junior och Jalusi har samma mamma (zinda) hon fick ett föl efter Corrado WL (Geischa) och Geischa är mamma till Lotus och Naomi ;)

*KL*

Och idag så red jag lite på min lilla Qalle-flicka. Det var dock för mörkt och "läskiga" vattenpölar och den egna skuggan från stallets utelampa som spökade. Hon var inte riktigt lika medgörlig som vanligt.

Har bara ridit ett par ggr. Bara att hoppa upp och rida. Inga spänningar i ryggen eller knipande med svansen. Mjuk och fin mun. Bra naturlig bärighet=bekvämt. Ska nog trava nästa gång.

Hon är för ett par månader sedan opererad för hovböld. En ganska snäll patient som går på transporten varje gång vid återbesök.

Sveriges mest positiva häst?

Jag gillar min lilla Qruella jag.;)

Hoppas på att min bäbis blir lika trevlig!
Stoet är rund som en badboll och det är 3,5 mån kvar.. Det lilla livet verkar ha mycket energi i vilket fall, studsar och rör sog förfärligt i magen, jobbigt tycker mamman...
Insåg vilken lång tid utan träning det skulle bli (räknar med att stoet är igång och tävlar nästa vår...) så jag har skaffat mig ett nytt projekt, hon är fantastisk, fem år Landlord-Irco Marco! KÄR!!

Jahaja, där ser man. Cissi sa dock till mig att Geischa var efter Cortez... (?!) Förvirrande..

Intressant tråd!

Väntar mitt allra första föl i början av juni -07 efter Qalle. Har varit lite orolig att det inte blir bra, men det visar sig väl. Velade en evighet innan jag bestämmde mig. Stoet är e:Bugatti (Almé Z - Mowgli) och ue: am. varmblods hingst. Tänkte inte avla på henne pga stammen, men hon hoppar super och är jättefin extriört (minus för storlek=157) och jag älskar hennes vilja och kämparglöd, så mitt enda försvar är att jag trivs så enormt med henne och att jag skall behålla den själv.

Det jag främst oroar mig för är:
1, Storlek - har han gett mindre än era ston?
(Mitt sto är minst-sto, hingst och halvsyskon är alla större)
2, Vissa påstår att han kan ge FÖR kort rygg? Nån som vet om det stämmer??? (Mitt sto är högsställd men ej specielltkort i ryggen)
3, Skulle även vara intressant att veta om någon har åsikt om vilket TEMPERAMENT han förvärvar. Mitt sto är het och skarp och har extremt hög rang, medan hennes halvbröder är lite små mesiga - har ni sett skillnad mellan era hingst- respektive stoföl?? Har själv träffat en tvåårs hingst e Qalle som var som en stor hund!

Hoppas att någon kan lugna ner mig, det här måste ju vara värre än att skaffa barn själv :crazy: Bara 8 mån kvar... Får nog hålla mig till att köpa klara unghästar i framtiden, annars blir man ju galen av allt som kan gå fel....

Mitt sto fick föl efter Qalle nu i maj, 18e närmare bestämt. Stoet är e:Mowglie, såg att ditt sto hade Mowglie i sig också. Blev ett stoföl, riktigt trevligt på alla vis. Riktigt snygg.

Skoj! Min unge är helt fantastisk! Otrolig trav och fina luftiga gångarter i övrigt. Mycket vacker, nätt huvud och långa vackra ben. Verkar inte bli liten eller kort i ryggen vilket jag var lite nervös för. Hon är snart 6 mån och nu ca 135cm. Extreört så gott som perfekt, benen otroligt korrekta. Mycket egen vilja och väldigt självständig unge, men super att ha att göra med på alla vis. Lär sig fort. Längtar till att man får börja rida in henne... en bit kvar :)

Sparkar liv i den här tråden igen eftersom jag väntar Qalle föl vilken dag som helst nu!

Hur går det med era föl/ unghästar?

Har en 3 åring med ponny mamma e Qalle, som 2 åring var han väldigt lättskrämd, bakskygg o misstänksam, började rida väldigt försiktigt i höstas, efter jullovet var han som en annan häst, har till och med varit ute på fälten och galopperat!:bump: Har inte visat honom pga fula papper:crazy:, men han är jättefin i modellen, kort och kompakt, raka ben och känns som en stor häst att sitta på (157 hög), löshoppar bra, när han inte hittar på hyss, ponny humöret kommer INTE från mammans sida :angel:

*kl*
Jag har en som är född den 21/5... Jättesöt. kompakt men annars har jag inte så lätt att se så mycket. Jag blir väldigt partisk om att min är finast i världen :);)

KL

Nu har jag hoppat Ella för första gången.

Hon är tyvärr ganska tittig på saker och ting, dock ej på hinder. Tittigheten känns lyckligtvis att det är något som kommer att försvinna med mer vana.

Hinder tittar hon inte alls på. Hoppade det jag styrade på utan att ens tveka, även om det bara var småhinder.

Detta blir nog *peppar peppar* en bra liten tävlingsmaskin!:love:

Nja, det är han på den lilla bilden.. fattar inte hur man gör för att lägga in bilder här:confused:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Freazer
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Oknytt
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 893
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka