Sv: Hur hade ni resonerat?
Jag väljer att inte kommentera brunsterna m.m., eftersom det står tidigare i tråden varför hon inte är ombetäckt i år och så vidare.
Varför hon inte är så värst utbildad beror på att hon från första början efter att jag köpte henne (2004) skadade sig och behövde en lång konvalescens. Då (våren 2005) betäcktes hon, i samråd med veterinär. Hon tog sig enligt UL och sedan under hösten enligt rekt.undersökning. Hon var då utlånad till det blivande fölets ägare, och reds alltså inte utan gick med andra dräktiga ston. Det kom aldrig något föl och stoet kom tillbaka hem till mig våren 2006. Jag började rida igång henne igen, vilket efter ett år av vila och en svår skada tar några månader, och beslutet fattades att betäcka om henne med samma hingst eftersom veterinärerna som var inblandade inte trodde på bakterier, eftersom hon enligt rekt.undersökningen hade varit dräktig i över ett halvår. Eftersom hon inte tog sig 2006 så fortsatte jag rida igång henne och följande vår (2007) var hon i topptrim, utan tecken på att gamla skadan tänkte göra sig påmind, och den "riktiga" utbildningen kunde börja. Glad i hågen tog jag kontakt med ett antal tränare häromkring, men det visade sig att de inte kunde erbjuda oss det vi behövde, så det blev inget på våren/sommaren 2007. Under hösten försökte jag få tag på nya instruktörer, på högre nivå än de tidigare, men då var alla grupper fulla sedan länge. (Tror jag, det!) Då togs beslutet att betäcka en tredje gång och hoppas på resultat, för att kunna återuppta träning och utbildning efter det. Men hon tog sig bevisligen inte i år heller, alla behandlingar till trots. Så därför har vi inte kommit så långt i utbildningen, utan hästen är fortfarande vad man kan känneteckna som grundriden i dressyr samt hoppad mycket i terräng men inte på bana. Så ligger det till.
TwiggyM; mmm, tell me about it!
Man vill så gärna, man lägger ner tid och pengar och låter allt annat hamna på is, för någonstans känner man att det är värt det. Men för mig känns det motigt just nu, eftersom jag vet att jag har en väldigt talangfull individ här i stallet, som kan komma långt på tävlingsbanan med rätt utbildning. Men vad hjärtat säger och vad hjärnan säger är inte alltid samma sak...
Lycka till med ditt sto, jag vet hur frustrerande det är!