hur få tag i Contendro?

Sv: hur få tag i Contendro?

Måste bara få visa 3-åringen e Cyrano de Bergerac som jag såg igår.

Riktigt dåliga bilder från min dåliga kamera i ridhus. Men ändå! Han kom in som tjuren ferdinand och sen chockade han mig fullständigt! :D

Instämmer... :d :d wow! vilka bakben :love:
du vet möjligen inte vad mer som ligger bakom i stammen?? har tidigar tyckta att flera sett ganska grova ut men det kanske är fel?? behöver han lätta sto? har han ngn kombination som du sett flera av som blivit extra bra?

hoppsan förlåt nu kom det visst att handla om C de B och inte Contendro :love: :D

Den här 3-åringen är rätt rejäl, men mamman är e Cento och han är ju inte direkt liten heller.

Har inte sett så många avkommor live än, (den här 3-åringen och ett gäng föl). Fölen är ganska ädla och små gummibollar, trots rejält hannoveranermöderne på dem (flera med Gotthard-blod). Men jag skulle inte kalla honom förädlare. Typförbättrare kanske, och definitivt gångartsförbättrare på hoppston! Och sen hoppkapacitet såklart! ;) Dessutom kanontemperament, han är själv som en snäll hund och det var även den här 3-åringen. Killen som rider honom har börjat hoppa honom uppsuttet och säger att han är superridbar och jätteklok på hinder.

Såg förresten ett litet sto som hoppade lika bra. Cornet Obolensky - Lord! :love:

En 2-årig hingst e Coolman - Acorado skulle visas på premiering, hoppade också bra och var supersnygg.

Sen en stor spetig Stakkato - Bold Indian som löshoppade för första gången. Inte för att han visste vad han skulle göra, men det lilla han visade var med både kraft och gummi och med benen på rätt ställe! :)

Senast ändrad:

*knapplån*

Här kan ni se en bild på Con Ticos mamma:
http://www.allbreedpedigree.com/celina33

Jag skulle dessutom vilja säga emot Cyllene lite där :D . Jag ser Cyrano som en gångartsförbättrare på hoppston.
Plus givetvis hoppkapacitet men det får nog framtiden visa när fler avkommor kommor upp i "hoppålder".

Däremot tycker jag inte att han ska ses som en typförbättrare för det ser inte så ut på de unghästar jag sett. Generellt brukar de ta efter mammans typ men de rör sig mycket fint skall tilläggas!

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att de bästa avkommorna jag sett hittills är de på lite lättare ston av bra typ (inte för långa ston). Jag har varit nere på Marbach och åkt runt och tittat på lite avkommor till då bla Cyrano hos uppfödarna och det är i alla fall min uppfattning av Cyranos avkommor.
Men han ska defenitivt ses som en gångartsförbättrare!

M

Kul att du sett så många och kul med bilden på mamman! Jens visste inte vad hon gjort och jag har inte hunnit fråga Olaf än!

Vet du om hon fått fler avkommor och med vilka hingstar?

Jag kanske får samma åsikt som dig när jag sett fler i äldre ålder.

ja, Cyrano kan nog bli bra till många ston! Frågan är om han blir bra till min långtradare med lite högre bak än fram...:)

Jag undrar vad ni tror om manhattan? Blir det för mkt fullblod i den avkomman?

Lapalisse är känslig o otroligt kvick o försiktig. Men kanske behöver en typförbättrare då hon är lite lång med fullblodsstuk...

www.allbreedpedigree.com/lapalisse

Hm, lättare ston av bra typ, inte för långa.... Då går han bort för mig :(.

ja, Cyrano kan nog bli bra till många ston! Frågan är om han blir bra till min långtradare med lite högre bak än fram...:)

Jag undrar vad ni tror om manhattan? Blir det för mkt fullblod i den avkomman?

Lapalisse är känslig o otroligt kvick o försiktig. Men kanske behöver en typförbättrare då hon är lite lång med fullblodsstuk...

www.allbreedpedigree.com/lapalisse
Nu blir jag nyfiken, står att hon är exp. till Italien, bor du där, eller har gjort eller??:D

Nu blir jag nyfiken, står att hon är exp. till Italien, bor du där, eller har gjort eller??:D

Nej, hon är svensk från början o har bott i Italien i 7 år. Så hennes resultat på ASVH är bara fram till 7 års ålder.

Kommer bli mkt svårt att bestämma vilken hingst jag skall ta...hört att Indoctro och Burgraafblod är riktigt bra men men ...

Hjälp mig gärna!! Landor s ligger bra till då hans avkommor är någorlunda gamla men vill ha en riktigt fin häst typmässigt oxå så ge gärna förslag. kanske borde ta HipHop som ngn annan gjorde här inne med ett Voltairesto..lite linjeavel...;)

Nej du, då blir jag sugen på att köpa avkomman ju! :eek:

Vadan denna smily :eek: ? Förstår du inte vad jag hade för plan för den fölungen? Inte kan väl jag samla på hästar här hemma när du har så GOTT om plats där nere i Skåneland :rofl:

Jag ser ett stoföl framför mig som verkar bli väldigt lik Winnie fast dubbelt så bra :angel:

Senast ändrad:

Landor S är en rätt säker typförbättrare!

Kolla hans index längst ner:

http://service.vit.de/hvp/index.jsp?zv=31&jahr=2007

Skit också, sök på hingst!

ok, jag är nu övertygad om detta!!!:D

Han ser jättefin ut o borde passa damen. Hon ( det skall bli ett stoföl :)), får då furioso på båda sidor o Gotthard på båda sidor. Det kan väl ej vara fel...?

Lite som min 1.5 åring faktist.

www.allbreedpedigree.com/furioso+split

Får åka o titta på honom!! Spender S alltså.

Senast ändrad:

Förlåt mig, men skulle inte denna tråden handla om hur man får tag i Contendro? Jag vill själv få tag i han!!

Läs ovan, det kommer säkerligen gå att få tag på fryst på Contendro även nästa år.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har ett 4- årigt camargue sto som jag har ridit in själv, var inte speciellt erfaren när jag köpte och förstod nog inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
1 544
Senast: Lipperta
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 337
Senast: lillkillen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 422
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka