hur få tag i Contendro?

Sv: hur få tag i Contendro?

En kompis har förresten köpt en Contendro som dressyrhäst.

1,72 i mkh och superlångbent. Rör sig otroligt trevligt men fortf lite valpig. Kommer från ett av hannoveranerförbundets starkaste möderne som lämnat Brentano I o II, Garibaldi I o II och Wolkenstein I - III. Så gångartsblodet finns på mödernet.

Jag har betäckt med Contendro, men fölet dyker ju upp först i maj nästa år så jag kan inte säga än hur den blir.

Den enda contendro jag känner till bättre är min kompis 4 åriga contendro avkomma. Den vann på strömsholm med 10 10 i hoppningen :)

Till nästa år ska jag prova nån annan hingst, enda kravet är att den ska kunna hoppa hus felfritt och gärna både läsa banskiss och stega banan själv. Nån som har nått förslag?? :idea:

Vad kostar Contendro? Var fick du tag i han? Jag vill ha han till mitt sto nästa år!

Hörde i dag av en person att landor S producerar fina avkommor men att de är "fega" o ej ofta når över 1.40.....

kan detta stämma?

Var sugen på Landor S i våras och diskuterade honom med goda vänner som är stora uppfödare inom Hann. förb. de rek honom inte just pga att han tenderar att ge väldigt tittiga avkommor (spooky som hon uttryckte det), de är svår sålda i tyskland pga det. Samma uppfödare som bara sätter Contendro på ston om de är STORA eftersom han lämnar mycket smått och kan ha tendens till problem med hovkvaliten. men det är ingen fakta, bara råd som jag fick av en uppfödare som föder upp ca 50 hannoveranare per år. :smirk:

INTERESTING!!

ja, skall ned till Holland o kolla in en contendro. Undrar vad de menar med stora...min är ju ädel men 1.70...

Har iallafall börjat inrikta mig lite på ngt med Contender i. Kanske Careful ej är så tokigt!!? Går bra med en inte så proffsig ryttare tex. Det måste ju vara ett bra betyg...men vad ger han? Någon som vet?

Jag vet inte om detta stämmer. Men jag har hört samma sak.
Men det måste väl finnas ngn statestik att tillgå om man är intresserad av att använda honom? Eller ?

Vet inte alls vad de kommer ta för han nästa år. Jag tror du kan lugna dig lite och se om nån kommer ta in honom nästa år, förra året gick vi ihop en grupp och delade på kostnaderna för licens etc. Det kan även finnas strån att köpa från vi som fick över men jag kan inte lova nått.... PMa mig i nästa år om du fortfarande är intresserad då vi vet mer...

Är det någon som löst licens på Contendro i år? Jag har sökt lite, men inte funnit någon.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har ett 4- årigt camargue sto som jag har ridit in själv, var inte speciellt erfaren när jag köpte och förstod nog inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
1 544
Senast: Lipperta
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 337
Senast: lillkillen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 422
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka