Sv: Om registering ASVH
Nja det är väl inte riktigt så siffrorna används, 7 anses väl som normalt utan avvikelse åt något håll alltså i fallet hoppning en häst som tar sig över utan att göra det på något lysande sätt vad gäller teknik och förmåga. 8 är bra en häst som hoppar väl med klart godkänd teknik utan att ha det där lilla extra.
Så jag skulle definitivt bli mkt tveksam till en häst med 6 på hoppningen det betyder för mig en häst som hoppar med kass teknik men förvisso tar sig över hindret, något annat har jag aldrig sett få en 6a på hoppningen.
Siffran 7 är bra och siffran 8 mycket bra!
5 poäng är godkänt, allt över är alltså på plussidan....
Primer K var klass I i gångarter, klass II i hoppning men var inget hingstämne. Han fick dock ett antal avkommor innan han kastrerades, några kan du se på hans uppfödare/ägares hemsida.
Primer Ks mor fick diplom vid sitt 3-årstest och deltog vid Riksutställning i Flyinge. Både hon och sonen hade ett mycket bra temperament, dvs kunde/kan hanteras av hobbyryttare - något som verkar vara på tapeten idag.
F ö har Primer K ett mycket bra möderne, bl a är mamma syster med Xerxes som har placering i svår dressyr.
Nja det är väl inte riktigt så siffrorna används, 7 anses väl som normalt utan avvikelse åt något håll alltså i fallet hoppning en häst som tar sig över utan att göra det på något lysande sätt vad gäller teknik och förmåga. 8 är bra en häst som hoppar väl med klart godkänd teknik utan att ha det där lilla extra.
Så jag skulle definitivt bli mkt tveksam till en häst med 6 på hoppningen det betyder för mig en häst som hoppar med kass teknik men förvisso tar sig över hindret, något annat har jag aldrig sett få en 6a på hoppningen.