Om registering ASVH

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stopek
  • Startdatum Startdatum
Sv: Om registering ASVH

Fast nu gällde ju mitt exempel en hobbyhäst, frisk men ej utbildad, som skulle säljas som hobby (allround) häst.

En frisk häst mellan 2-15 år av ridhästmodell, 155 cm och uppåt borde inte säljas för under 50 000 kr. Det är min åsikt.

Har den sen goda gångarter/hoppförmåga, bra stam o s v kostar den naturligtvis mer.

Sedan finns det de som desperat, pga skilsmässor, dödsfall o s v som måste sälja billigare. Att pruta på ett redan lågt pris av en desperat säljare är osmakligt.:mad:



Har ALDRIG stött på någon som har den åsikten!?
Var rör du dig någonstans?
Vad det inte en frisk ridhäst du skulle ha?

Ja, vi anser olika och vi lever i en värld där marknaden styr. Vill du ändra på det så får du väl gå med i något vänsterparti. :grin: Förmodar att du har dina sympatier med världens fattiga och alltid köper Fair Trade. Jag försöker i varje fall det, men hästägare har jag inte samma känsla av solidaritet med, fastän jag själv är en och även sålt hästar själv, utan att behöva pruta.

Till din andra fråga: Med anledning av slaktransporter och försäljning av t.ex. fd travhästar har jag hört priset 10 000 kr. Alltså för att de skall slippa en tripp till Italien och bli middagsmat till folk. Men det kan kvitta, jag försökte bara reta upp dig lite. För mig är 40 000 kr jättemycket pengar och så även för de allra flesta i vårt avlånga land. Så den kända hoppryttaren kan rynka på näsan och fnysa allt h-n vill.

Hälsning Maja
 
Sv: Om registering ASVH

För mig är 40 000 kr jättemycket pengar och så även för de allra flesta

40 000 kr är jättemycket för mig med och säkert även för de som du prutar med också - varför skulle de vara rikare än dig?

Ja, vi anser olika och vi lever i en värld där marknaden styr. Vill du ändra på det så får du väl gå med i något vänsterparti.
:confused:

Hoppas du aldrig får den häst du söker för de pengar du vill ge....Ägaren till hästen du frågade om i detta inlägg var värd en bättre köpare än dig iallafall.:devil:
 
Sv: Om registering ASVH

sedan blir många hästar middagsmat även om de slipper de vidriga transporterna till Italien....att de blir mat är ju inte problemet.

Tyvärr verkar sossar o övriga politiker helt ovilliga att göra något ordentligt för att stoppa dessa transporter...
 
Sv: Om registering ASVH

Jag menade inte att du gjort dessa bedömningar du lagt ut nu, men att det är upplagt för en av de vanliga diskussionerna (du vet de som brukar få moderatorn att komma med pekpinnen). Det handlar inte bara om att du försvarar din häst, utan om att de som vistats på forumet tillräckligt för att känna till honom också vet att du gärna gör det. It takes two...
 
Sv: Om registering ASVH

40 000 kr är jättemycket för mig med och säkert även för de som du prutar med också - varför skulle de vara rikare än dig?

:confused:

Hoppas du aldrig får den häst du söker för de pengar du vill ge....Ägaren till hästen du frågade om i detta inlägg var värd en bättre köpare än dig iallafall.:devil:


Oj, oj...här har du visst gått igång och förlorat kontrollen...med personangrepp. Igen, marknaden sätter priset, så kanske jag inte hittar den häst för de pengar jag vill ge, eller så tillåter marknaden mig.

Hälsning Maja
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Om registering ASVH

Har sett Primer K ett flertal ggr på små lokala hoppningar där han gick/går 90 cm - 1m med en miljard fel typ. Inget att hänga i julgranen. Dock kommer han ju ur en mkt bra och meriterad stofamilj.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp