S
Stopek
Sv: Om registering ASVH
Ja, vi anser olika och vi lever i en värld där marknaden styr. Vill du ändra på det så får du väl gå med i något vänsterparti.
Förmodar att du har dina sympatier med världens fattiga och alltid köper Fair Trade. Jag försöker i varje fall det, men hästägare har jag inte samma känsla av solidaritet med, fastän jag själv är en och även sålt hästar själv, utan att behöva pruta.
Till din andra fråga: Med anledning av slaktransporter och försäljning av t.ex. fd travhästar har jag hört priset 10 000 kr. Alltså för att de skall slippa en tripp till Italien och bli middagsmat till folk. Men det kan kvitta, jag försökte bara reta upp dig lite. För mig är 40 000 kr jättemycket pengar och så även för de allra flesta i vårt avlånga land. Så den kända hoppryttaren kan rynka på näsan och fnysa allt h-n vill.
Hälsning Maja
Fast nu gällde ju mitt exempel en hobbyhäst, frisk men ej utbildad, som skulle säljas som hobby (allround) häst.
En frisk häst mellan 2-15 år av ridhästmodell, 155 cm och uppåt borde inte säljas för under 50 000 kr. Det är min åsikt.
Har den sen goda gångarter/hoppförmåga, bra stam o s v kostar den naturligtvis mer.
Sedan finns det de som desperat, pga skilsmässor, dödsfall o s v som måste sälja billigare. Att pruta på ett redan lågt pris av en desperat säljare är osmakligt.
Har ALDRIG stött på någon som har den åsikten!?
Var rör du dig någonstans?
Vad det inte en frisk ridhäst du skulle ha?
Ja, vi anser olika och vi lever i en värld där marknaden styr. Vill du ändra på det så får du väl gå med i något vänsterparti.
Till din andra fråga: Med anledning av slaktransporter och försäljning av t.ex. fd travhästar har jag hört priset 10 000 kr. Alltså för att de skall slippa en tripp till Italien och bli middagsmat till folk. Men det kan kvitta, jag försökte bara reta upp dig lite. För mig är 40 000 kr jättemycket pengar och så även för de allra flesta i vårt avlånga land. Så den kända hoppryttaren kan rynka på näsan och fnysa allt h-n vill.
Hälsning Maja