Försäkra vid 45 dygn?

Sv: Försäkra vid 45 dygn?

Har mitt sto försäkrat i Folksam och det skulle visst med täcka vissa delar. Sedan kunde man teckna A3 extra vi konst. dräktigthet el 45 om man önskade.....dock tycker jag alla säger olika vid olika tillfällen, lite märkligt tycker man?

Sv: Försäkra vid 45 dygn?

Vad händer om jag inte har en fosterförsäkring och det eventuella fölet bli sjukt redan första dygnet innan man hunnit göra en fölförsäkring?

Går det på mammans försäkring? Om de behöver stå på klinik eller så.

Räcker det med att vänta tills det är fött och då försäkra?

Jag anser att jag varken ekonomiskt eller känslomässigt skulle klara av att betala eller avstå för vård.

Det är därför jag vill försäkra. Dessutom så äter ju mammahästen mer än odräktig. Det är kanske en inte så stor kostnad men ändå.

Vi har haft tur med de andra fölen, inget har varit sjukt tidigt. Bara ett som dog vid födseln, som vi glömde fosterförsäkra... Akriboriföl btw.

Du får ju inte försäkra mot att mamman äter mer, tyvärr. Däremot så att skydda fölet dess första tid i livet är ju en god anledning, men beroende på vad för försäkring du har så täcker mammans försäkring det. OBS att den 'bara' täcker upp till 30 000 kr! När mammans täcker fölets första 30 levnadsdagar (från dag två kan du ju försäkra fölet själv, om fölet är friskt) alltså, så är det upp till 30 000 kr, vilket är en piss i nilen tyvärr om ngt går snett. (I Foster och föl täcks upp till 120 000 kr de första 30 dagarna)

Jag menade alltså inte att du inte skulle försäkra, utan att du iaf i Agria kan få problem med VAD du ska försäkra då de specat ganska hårt vad som får vara med och att iom tjuvbetäckningen så har du inte haft huvuddelen av de kostnaderna (andra kan ha andra villkor så värt att kolla)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka