kan dåligt humör gå i arv?

Sv: kan dåligt humör gå i arv?

Big Spender-barn är opålitliga, helt klart. (även barn-barn osv)

det kan jag verkligen inte påpeka!:mad: Har en vallack efter honom och han är super snäll. Aldrig dum, aldrig bitit, sparkat, bockat, stuckit iväg med mig, lyssnar perfekt på mig när jag rider och gör precis det jag ber honom om!

När ska folk fatta att ston är STON och att i stort sett alla ston är griniga så kärringar? :rofl:

...och vi har 5 ston som alla är trevliga och sammarbetsvilliga. Det ena har dock stor integritet och är dominant så behandlar man henne utan respekt går hon över en...Det är dock inte detsamma som elak men ungarna är hon en drömmorsa.

det kan jag verkligen inte påpeka!:mad: Har en vallack efter honom och han är super snäll. Aldrig dum, aldrig bitit, sparkat, bockat, stuckit iväg med mig, lyssnar perfekt på mig när jag rider och gör precis det jag ber honom om!

Är också helt övertygad att det finns snälla saker efter Hertigen, Romano eller Fontaine.. :grin:

Man kan ju enbart veta om man har haft väldigt många individer efter samma hingst..

Big Spender har fått över 750 avkommor så det vore konstigt om inte någon av dom vore vettig...;)

AM

Är också helt övertygad att det finns snälla saker efter Hertigen, Romano eller Fontaine.. :grin:

Man kan ju enbart veta om man har haft väldigt många individer efter samma hingst..

Big Spender har fått över 750 avkommor så det vore konstigt om inte någon av dom vore vettig...;)

AM

Jo,men tycker dock att så många är så negativa och har fördomar mot just Biggen. Vilket är så tråkigt. Vart chockad att höra allt efter att jag köpt min häst

I stället för att bli chockad så var du glad att du inte köpte ett "måndagsexemplar" :crazy:

Det är ju inte din häst som diskuteras utan fadern till din häst.

Så varför ta åt sig???

AM

Jag blev också smått förvånad när jag fick höra att pappan till vårt ena sto skulle ge besvärliga avkommor. Jag som gått omkring och trott att det måste varit en förträfflig hingst så trevlig som vårat sto var.:D Nu vet jag ju inte om det bara var rykten, sånt går ju.

Däremot ett rykte som jag verkligen tror på är att pappan till ett av våra andra ston ger knäppa avkommor. Bara att fråga hovslagaren.:rofl: Han brukar säga att det lyckligtvis inte finns så många kvar i livet efter den hingsten. Jag håller med honom. Många verkade onekligen vara... eh... speciella... Vårat är det verkligen. Fast nog den roligaste häst jag någonsin haft att göra med.:love:

I stället för att bli chockad så var du glad att du inte köpte ett "måndagsexemplar" :crazy:

Det är ju inte din häst som diskuteras utan fadern till din häst.

Så varför ta åt sig???

AM

Att jag tar åt mig är helt fel. det gör jag verkligen inte. utan tycker mestadels att det är tråkigt att bara läsa sådant om just Big Spender då jag hört att även flera har fått fina avkommor. det är flera som bara "smutsförklarar" hans avkommor det första dem gör.
Over and out!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 067
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka