Sv: De Niro
Suck som jag tidigare skrivit så ärver han inte ner det per automatik. Men det finns en möjlighet att avkomman kan ha fortsatta problem om man tar honom till ett sto som redan har problem. Eller så kan man kanske också uttrycka det som att han inte klarar upp att uppväga den bristen hos stoet.
Är det verkligen så få som förstår skillnaden i att ärva ner någonting och att i kombination med vissa ston riskerar att inte uppväga en brist som stoet har?
Mvh
Tora
Jag har kollat igenom ett helt gäng De Niro samt De Noiravkommor när jag skulle bestämma mig för hingst och har inte sett eller hört om några tendenser till att förärva dåliga skänkelvikningar på någon av de nämnda hingstarnas avkommor (De Noir har väl dock bara 4-åringar som äldsta avkommor så jag vet inte om det av någon anledning skulle debutera senare men det har jag svårt att tro). Utan mer precisa källor så är det ryktet ingen jag skulle sätta någon tilltro till. Jag förstår också att du inte är ute efter att svartmåla någon av hingstarna men ryktet känns för mig som helt taget ur luften.
Suck som jag tidigare skrivit så ärver han inte ner det per automatik. Men det finns en möjlighet att avkomman kan ha fortsatta problem om man tar honom till ett sto som redan har problem. Eller så kan man kanske också uttrycka det som att han inte klarar upp att uppväga den bristen hos stoet.
Är det verkligen så få som förstår skillnaden i att ärva ner någonting och att i kombination med vissa ston riskerar att inte uppväga en brist som stoet har?
Mvh
Tora