Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Ja, jag planterade mina avokadokärnor i varsin lerkruka.¨ Den sidan som stått mot fönstret ser numer ut såhär: Planterade även om...
Svar
4
· Visningar
9 970
Senast: ptr
·
Äldre Google verkar säga att det är tillåtet för motorcyklar att köra om andra fordon på en enfilig väg med mitträcke. Det hände oss idag när...
Svar
6
· Visningar
669
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Har precis haft ett helvete i att fixa ESTA-ansökan, betala den samt boka resa. Har bara varit en motgång efter en annan då jag först...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Seabaz
·
Skola & Jobb Behöver lite snabb input. Har fått ett anställningsavtal där man tappat det ena av mina två efternamn samt använt en adress som inte...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: AnnDerry
·
Skola & Jobb Har försökt googla utan framgång. Var kan jag hitta lagtext gällande arbetsgivarens rätt att hålla inne slutlön vid arbetsvägran?
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: Ridinglady
·
Äldre Jag och några vänner planerar stor gemensam 30-års fest. Jag sitter och stirrar på min gästlista och får bara ångest av eländet... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 687
Samhälle Hoppla hoppla, nu är det allvar. Får se vad dom bestämmer sig för att göra. När man hörde om ITdebaclet kändes det som Grönköping. Att... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 604
Senast: Blue
·
Äldre Greppar halmstrån men om någon bor i närheten eller känner någon som bor i närheten som skulle kunna hålla utskick efter en grå...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag läste någonstans, att om man vill få sådär vackert grått trä runt odlingar och rabatter så ska man behandla vanligt obehandlat trä... 2
Svar
26
· Visningar
5 037
Senast: Mia_R
·
Hemmet Nyfiken. Har sett ett hus på hemnet till salu. Det kom rätt snabbt ett par bud, ett på utgångspriset och sedan två som var något högre...
Svar
6
· Visningar
10 938
Äldre Hjälper en person med att få ordning på sitt mailkonto på telefonen. Men har stött på problem. Hon har ett gmailkonto, men har även en...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: Mixoman
·
Kropp & Själ Nu tänker jag i förebyggande syfte i första hand, inte när anfallet är ett faktum. Om du har fått hjälp med förebyggande behandling... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 417
Senast: mandalaki
·
IT & mobiler Jag har letat massor på google efter en utomhuslampa som man kan hänga i taket på altan, hittar bara plafonder eller sådana man sätter...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Fille
·
Äldre Vi ska på en sån där drinkfest där man ska ta med sig ingredienser till sin favoritdrink och receptet till den. Sedan kan gästerna...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Farao
·
P
Äldre Det finns säkert många anledningar, men jag känner ingen som kallas Bojjan så jag kan inte fråga själv. Därför undrar jag här om någon... 2
Svar
37
· Visningar
4 257
Senast: Raderad medlem 68338
·
IT & mobiler Jag är rädd att jag behöver lite hjälp, tyvärr. Jag ska göra en rapport och måste ha med några diagram. Stapeldiagram, stolpdiagram och...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Sedan vinterns nära-väggen-upplevelse har jag försökt ändra mitt liv så att det inte ska hända igen, men jag lyckas inte riktigt... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
20 551
Senast: Korven
·
Hemmet Jag är på jakt efter ngt jag tror inte finns, i alla fall inte om jag inte ska behöva betala typ 60 000 för eländet. Vill ha ett ganska... 2
Svar
24
· Visningar
2 234
Senast: AraSlei
·
Äldre Testa här: http://www.land.se/humor/12-tecken-pa-att-du-ar-en-akta-glesbygdsbo/ :D 2 3
Svar
46
· Visningar
2 408
Senast: ameo
·
Relationer Det har jag undrat länge. I jämställdhetstrådar på buke kommer alltid däckfrågan upp. I @stjarnhimmel s nuvarande tråd redan i #7... 11 12 13
Svar
247
· Visningar
11 260
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden