Varför kallas man Bojjan?

Fast det är ju inte "sant". Det finns massor av kvinnor som är döpta till Bojan.
Jo, för att jag skrev i TS att jag undrade varför de som kallades Bojjan, inte de som heter Bojjan :) Jag visste att det även var ett "dopnamn".

Skulle tro att det var ett smeknamn för Ingeborg och Valborg och sen när deras barnbarnsbarn föddes så döptes dom efter mormorsmor Bojan.

Hette inte Pysens mattes "fostermamma" Bojan? I Pysenböckerns, ni vet. Har glömt vad matten hette dock...

jo faster Bojan var det väl som hade en tax och Mimmi hette tjejen. Här kommer Pysen var ju så sorglig då hästen Fanfar först skulle slaktas men faster Bojan köpte honom och så dog han i en trafikolycka om jag kommer ihåg rätt?

Det finns säkert många anledningar, men jag känner ingen som kallas Bojjan så jag kan inte fråga själv. Därför undrar jag här om någon här vet någon anledning till att de som kallas Bojjan kallas Bojjan :D
Min svärmor heter Bojan och en man jag bodde granne med som liten hette Bojan.

Jag tycker att Bojjan låter rätt coolt. Tänker mig en jazzig tant som gillar rödvin och hänger med polarna på typ Tennstopet :D

Efter att jag läst mitt egen inlägg igen känns det som att ovanstående är en beskrivning av ... mig själv :cautious::laugh: Borde kanske byta namn till Boijan ;)

Edit: Frågade chefen nu och hen tyckte att Boijan eller Maggan vore klockrent :p

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
197
Senast: Tassa
·
Hemmet Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 838
Senast: vilde
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama