Tipset du fick tidigare i tråden (kommer inte ihåg vem som skrev det tyvärr och ids inte leta...) om att bestämma en tid du ska hålla på och sedan vara glad över det du gjort tycker jag verkar värt att testa.
Hur mycket tid du tycker det är värt att lägga på arbete på din semester får du fundera på! Själv skulle jag vara nöjd med en timme per dag
Max! Semestern är till för återhämtning och roliga saker. Särskilt när man som du varit nära väggen.
En annan sak jag funderat på under dagen, är något av det du har på listan avkopplande för dig? T ex kan jag tycka att ogräsrensning är avkoppling. Men jag gör det bara när jag själv vill och så länge jag vill, och låter det bli lite meditativt. Sen är jag glad för det ogräs som är borta och blundar kraftigt för det som är kvar
Testa att öva på det i några dagar, det var svårt i början men nu är det lätt
Upprepa för dig själv -Jag är glad för det jag gjort idag. Det är bra att jag gjort det jag gjort och det räcker bra så.
I början kan det kännas som du ljuger för dig själv. Men det gör du inte, du tillåter dig att bekräfta dig själv. Du vet säkert genom yogan hur mycket en tanke kan påverka, både positivt och negativt. Bestäm dig för att bara lyssna på dina snälla tankar. Ge dig själv positiva upplevelser, stanna upp och njuta av dem. Titta oftare på ditt hus och verkligen känn ingen att det ditt. Låt hjärtat svämma över att stolthet. Åk till hästen och pussa mule, njut av den sammetslena beröringspunkter. Gå ett varv i din trädgård och uppfyll dig med dofterna av blommor, gräs, jord. Gå sen och lägg dig i hängmattan igen och upprepa - Jag är glad för det jag gjort idag.