Faktiskt så är många amatörer väldigt mycket noggrannare än proffsen. För proffs vet hur mycket man kan "fuska" utan att det märks.Kul att du nämner tapeter.... Jag tapetserade igår, och jag formligen ÄLSKAR min tapet !! Jag gjorde en liten "fondhörna" i mitt vardagsrum med en mörk, vacker tapet. På håll är det helt perfekt, men börjar man granska närmare så ser man att det glipar någon millimeter i skarven på något ställe, osv. Men vet ni vad? Mina föräldrar hade en firma som tapetserade om deras vardagsrum. Snyggt och proffsigt. MEN om man går nära, nära och börjar granska så hittar man småmisstag även här... Varför i hela friden är vi så bra på att klanka ner på oss själva??? Andra gör misstag OCKSÅ, och det är faktiskt helt okej.... Det behöver inte vara perfekt för att vara superbra!
Plus att många tapeter faktiskt inte stämmer i mönsterpassningen helt och hållet. De kan töja sig eller helt enkelt vara dåligt gjorda.
Det jag försöker säga är att man inte ska vara supernoga när man tapetserar. Bara göra ett gott jobb. Good Enough