Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Vi är bjudna till ett bröllop som tyvärr förmodligen kommer att kännas lika sorgligt som lyckligt, då bruden sedan ett halvår tillbaka... 2
Svar
33
· Visningar
2 839
Senast: Mineur
·
A
Fritid Vilket papper använder ni som målar akvarell? Har en hel del gamla ark av Arches kvar men de är för gula i tonen och jag kan inte...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Anders
·
Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 747
Senast: Lipperta
·
Tjatter Jag har köpt en klocka på eBay (för hela 19kr), som jag fick avi för att hämta ut. I paketet visade det sig istället ligga en liten... 2
Svar
31
· Visningar
3 525
Senast: Capel
·
Äldre Ja, vilket bilmärke är det radioreklam för? Texten handlar om checklista inför bilsemestern, där man checkar av solglasögon, hunden...
Svar
4
· Visningar
402
Äldre Vi ska på bröllop och brudparet önskar sig pengar till bröllopsresa. Vi har inga pengar att avvara, det vet dom nog. Vi har det ganska...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Sar
·
Mat Placerade tråden i övrigt då jag int vet vart den passar. Hur som helst ska jag börj med att presentera mig. Mitt namn är Nikodemus... 7 8 9
Svar
166
· Visningar
12 076
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag har skrivit om min handledare i en annan tråd då hon påstod att hon åkt buss med moder Teresa (eller mer specifikt; blivit utsedd... 2
Svar
37
· Visningar
4 148
Senast: MiniLi
·
Fritid Min man pratar lyriskt om sin farmors småkakor som hon kallade drömmar. Men det är inte de kakorna som jag och alla kokböcker kallar...
Svar
12
· Visningar
3 095
Senast: purity_666
·
Fritid Har du någon hobby som ger plus i kassan istället för att kosta pengar? Vad är det i så fall? Jag ska gå i pension om några år och...
Svar
12
· Visningar
1 461
Senast: Petruska
·
Fritid Minns att jag i barndomens dagar fick något hos farmor som hon kallade päronvälling. Minns även att det var gråpäron och troligen mjölk...
Svar
3
· Visningar
3 818
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Status: viktnedgång in the making. Går promenader nästan dagligen. Fick för mig att prova att springa. Försöker springa i alla fall... 2
Svar
26
· Visningar
1 854
Senast: Alos
·
Äldre Ska in imorgon tidigt med ett släp som jag nu upptäckt har en icke-fungerande lampa (blinkers) Det kommer man normalt undan med bara en...
Svar
10
· Visningar
3 578
Senast: Pudlan
·
Svar
0
· Visningar
608
Senast: hvala
·