Jo jag vet vilka mina triggers är. Jag vill inte inse att jag inte är frisk än. Jag vill inte inse att 15 år av svår sjukdom där tillslut bara jag fortfarande var övertygad om att jag skulle överleva med max 1 timme och 20 minuters sömn i taget sätter sina spår. Jag vill för mycket, pressar gränserna för hårt och gör för mycket, mer än min kropp orkar med. Minsta lilla utöver, att jag blir känslomässigt upprörd, att jag inte orkar det jag hade tänkt, ja allt som hör ihop med den känsliga person jag är som aldrig någonsin ger sig och som aldrig någonsin ger upp utan slutför och som inte alls är kompatibel med sjukdom gör att migränen och hortonen kommer. Jag tror att den dagen mitt liv är i balans, när jag kan sova hela nätter, känner mig utsövd och återhämtad efter en natt, då kommer också det eländet att lugna sig. Problemet är hur jag tar mig dit. Vården får jag tyvärr ingen hjälp av. Inte ens sjukgymnastik. Jag har fått lära mig att gå igen på egen hand, att bygga upp kroppen, att våga pusha. Jag är tacksam för min kunskap om hästarnas funktion, hur man bygger upp en häst igen för utan det hade det inte gått så vidare bra alls. Jag har själv fått lära mig att dämpa all stress som byggs upp när ens kropp är så sjuk för att nu inte slå över i stress för minsta lilla. Det emotionella likaså. När jag har bett om hjälp har jag fått svaret att de inte vet vad de ska göra eller kunna hjälpa mig med. Det finns liksom ingen sådan hjälp att få, eller, jag får den iallafall inte. Sedan den dagen jag bad om nertrappningsrecept på morfinet så att jag kunde sluta med det släppte de mig helt. Jag hade inte ens någon att ringa och fråga om utsättningssymptomen.
Jag står liksom och stampar nu. Jag är så otroligt glad och tacksam för det jag kan och klarar idag men jag vill ju bli frisk. Förr var migränen, hortonen och den ständiga huvudvärken en parentes för då var det så mycket annat som påverkade så mycket mer men idag påverkar den mitt liv mer än jag kan gå med på. Det hindrar min väg framåt. Den mot att vara frisk på riktigt.