Jag tror att Lövet kommer att avgå, som ett sätt att sätta hårt mot hårt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jösses. vi lever i en demokrati.vi har exakt de politiker som folket röstat fram. De flesta listor till valet är väldigt väldigt långa.
det är inte politikerna själva som bestämmer vilka som ska sitta på styrande poster - det borde alla lärt sig i skolan. All makt utgör från folket.
Jag tror att Lövet kommer att avgå, som ett sätt att sätta hårt mot hårt.
Om hon hade valt att inte låta verksamheten gå igång så hade det också rullat huvuden. Då för situationen som skulle uppstått när Transportstyrelsens verksamhet hade lamslagits på bred front.
Så sandlådan om vad som hände efter den valsituationen hon hamnade i tycker jag är mindre intressant. Det samhällsviktiga är vad som hände innan, hur man kom dit och vad man ska lära för att inte göra samma misstag.
Något har uppenbarligen varit knas med upphandlingen. Inte på det sättet att det är juridiskt fel. Men kravspecen, tidsplanen, utvärderingen av anbuden?
Om man skriver på ett avtal som leder till konsekvensen att chefen står med valen att bryta sekretess eller lamslå verksamheten har något gått snett på vägen dit.
Kanske bristande risk- och konsekvensanalys före beslutet att lägga ut verksamheten för upphandling?
Finns delar av myndigheternas verksamhet som av princip bör behållas i egen regi för att de är verksamhetskritiska eller säkerhetskänsliga?
De diskussionerna skulle jag vilja se att media grävde mer i. Men det är så lätt för dem att nappa på den politiska cirkusen som serveras framför nosen på dem.
Nä han ändrar sig och offrar ministrarna.
Jag ser det nuoch... spontant så tycker jag att det här ändå var det minst kaosartade alternativet, såhär ett år innan nästa val.
Ja det var enda utvägen egentligen.
Dock känns det ju en aning osmart att Lövet senast i förrgår menade att han har fullt förtroende för ministrarna han nu petar
Klokt av statsministern. Förhoppningsvis leder detta till arbetsro.
Hittade dessutom detta som citerar Maria Wetterstrand. Där framgår att det som S nu försöker skylla på alliansen var ett gemensamt beslut. Ingen mer än V var emot outsourcingen.
https://www.facebook.com/lars.weine...Msfz6a0OTVH3sR05ZWh1sTJr5V8-Mn0mMK-xk&fref=nf