Är du en lantis?

1. Så långt ifrån mig det kan bli! Är det akut är Hemköp i centrum 1,5 km härifrån öppet till 23. Närmaste Coop 1 km härifrån stänger 21, eller så finns ICA Maxi 3 km från huset, öppet till 22. Här behövs ingen bunkring...

2. Åker inte buss.

3. Nja, inte direkt, jag gillar avslappnade kläder men har inte på mig de om jag ska göra nåt, typ handla.

4. Jag kan se till 5 grannar beroende på vilken sida av huset jag står.

5. Ingen mottagning? Haha nej nej, det skulle aldrig hända.

6. Ingen motorsåg i bilen, däremot spade och grus vintertid faktiskt trots att jag har 18 min till Stockholm C.

7. Vem behöver pannlampa, finns ju lampa i mobilen? :p

8. Faktiskt så glömde vi att låsa bakdörren till garaget i ungefär ett års tid. Tills vi pratade med grannen som sa att det gick tjuvar i området. Då kollade vi alla dörrar och låste. Annars har vi både larm och videoövervakning men skulle aldrig åka bort utan att låsa. Finns så mycket skumt folk.

9. Ved har vi, brasa kan vi tända så ja det skulle gå bra utom det med skafferiet då.

10. Nej inte alls, jag vet knappt vilka som bor längre ner på gatan.

11. Räknas E4:an mot Sthlm runt kl. 7.30 en vardagsmorgon?

12. Nej jag äter inte kött, så ingen älg för mig.

Jag är väl nåt mellanting, vilket nog är logiskt med tanke på att jag bor 2,5 mil från "stora hålan" och 1 mil från "lilla hålan", med 4 km till närmaste busshållplats (bortsett från skolbusslinjerna)

1 - ja, jag bunkrar mat, inte för att det är långt från affären utan för att jag försöker handla ekonomiskt och köper flera storpack när det är sänkta priser...
2 - Om inte skolbuss-tiderna passar, så är det hopplöst med bussar här. Närmaste hållplatsen, för bussar som går mellan stora och lilla hålan, har fått betydligt färre bussturer. Orsaken till det är att de har börjat köra pendeltåg mellan hålorna i stället. Och det är väl jättebra, de har återupplivat flera gamla nedlagda stationer. Den enda stationen som inte fått liv igen är den där vi hade kunnat kliva på.... Så, när bussarna 4 km bort har ersatts av tåg har vi 1 mil till närmaste tågstation. :yuck: Dvs inne i lilla hålan eller halvvägs till stora...
Och det är omöjligt (ja, impossible!) att ta sig mellan hemmet och skolan/fritids, om man inte åker med skolbussen. Och passar skolbusstiderna så åker ju barnen med den, då behöver jag inte åka med...
3 - avslappnad klädsel - ja, alltid på hemmaplan och ofta om jag åker och snabbhandlar. (har dock ingen 4hjuling)
4 - mjo, jag kan se närmaste grannarnas hus, styvt 100 m bort. Fast det är rätt mycket buskar ivägen...
Och självklart är det grannar i de närmaste byarna runtomkring...!
5 - mobiltäckningen är okej, om man väljer rätt operatör... Och om man inte försöker förflytta sig om man är inne och pratar... :laugh:
6 - motorsåg finns, men inte så ofta i bilen. grus är en självklarhet på en väg som sällan sandas!
7 - pannlampa och/eller ficklampa och reflexväst är ett måste...
8 - avslappnad inställning, javisst! visst kan man lämna huset olåst och det har mer än en gång hänt att vi glömt bilnycklarna i bilen...
9 - jodå, ved har vi så vi klarar oss och mat finns i frysen. Fast det är klart, det blir kanske förstört om det är för långa strömavbrott.
10 - som boende på en återvändsgata med 3 hushåll (och ett par övriga markägare) har man koll på vilka som hör hit och vilka som inte gör det...
11 - hinder på vägen? Jotack... Det händer, det får man leva med på landet...
11401343_10152956660697404_8801791820804425245_n.jpg

15 minuter fick vi vänta den här gången, det tar lika lång tid att vända och köra el alternativ väg...
10521403_10152786103312404_5808679459722499866_n.jpg

424309_10150551325277404_1693353883_n.jpg

431577_10150530440157404_642155187_n.jpg

12 - njä, inga älgar i frysen här, men det beror nog mest på att ingen i familjen jagar...

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 806
Senast: 95johsv
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 299
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama